Au abandoant lucrările la drumurile de interes major pentru Cluj, dar nici nu i-ar lăsa pe alții să le modernizeze
ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - aug. 31, 2019 0 1134
De ani de zile, lucrările de modernizare prevăzute pentru sectoare importante din drumurile județului Cluj stau pur și simplu blocate din pricina intereselor unei firme, care pe vremea guvernării PDL beneficiase de contracte imense din bugetul public, nu doar în Cluj ci peste tot în țară. Este vorba despre Firma Kiat Group, controlată de niște oameni de afaceri turci, care în prezent se află în procedură de insolvență, și care deși nu mai are demult capacitatea necesară realizării unor lucrări de anvergură, a insistat să-și mențină angajamentul cu Consiliul Județean, privind modernizarea unor drumuri de maximă importannță pentru județ, având în vedere că unele asigură accesul în zonele turistice ale Clujului. După mai bine de doi ani de tergiversări, de negocieri și renegocieri, Consiliul Județean a decis, în sfârșit, să anunleze contractele subsecvente pe care le avea închieate cu Kiat pentru drumurile DJ 107P – Gilău – Mărișel – DN1R; DJ 107 M Luna de Sus – Săvădisla – Băișoara – Iara; DJ 150 Câmpia Turzii – Viișoara – Ceanu Mare – Frata – Mociu și DJ 109A Chinteni – Vultureni – Panticeu. Potrivit informațiilor Actual de Cluj, reprezentanții firmei sunt nemulțumiți de situație și fac presiuni pentru a bloca procedura angajării unui nou constructor.
Aveau aprobate lucrări de 10 milioane de lei, dar n-au lucrat nimic
Din 2016 și până în prezent, Kiat n-a lucrat nimic pe cele patru sectoare de drumuri pe care se angajase să le modernizeze, deși Consiliul Județean avea disponibil un buget de 10 milioane de lei. Kiat motiva ba că nu ar avea de unde să cumpere materialul pentru asfaltări, ba că nu mai are angajați suficienți, a cerut amânări peste amânări, și cum era de așteptat avea pretenția ca o parte din costurile prevăzute în contractele subsecvente, aprobate în 2016, să fie aduse la zi, adică majorate. Consiliul Județean a refuzat să majoreze costurile și, conform procedurii, i-a transmis firmei notificări de întârziere a lucrărilor, pentru fiecare tronson în parte, iar după termenul legal de 30 de zile, a trecut la rezilierea fiecărui contract în parte. Acum reprezentanții Kiat fac ceea ce au învățat cel mai bine în ultimii zece ani de când sunt abonați la banii publici, încerând să boicoteze intenția administrației județene de a angaja un alt constructor.
Firma Dacia Asfalt ar urma să execute lucrări de întreținere
Strategia Consiliului Județean este ca firma Dacia Asfalt – cu care are încheiat un contract pentru întreținerea drumurilor județene – să execute lucrări de reparații și pe aceste patru sectoare de drumuri, mai cu seamă pentru că au nevoie de intervenții în regim de urgență. În paralel, pentru lucrările de modernizare pe care Kiat nu a reușit să le realizeze, se va organiza o nouă procedură de licitație, în vederea angajării unui nou constructor. Situația nu le convine deloc reprezentanților firmei Kiat, care au început deja tot soiul de solicitări de informații la nivelul administrației județene, pregătiți fiind, cel mai probabil, să blocheze procedura de atribuire a lucrărilor unui alte firme de construcții. De altfel, nu este pentru prima dată când Kiat se judecă cu administrația județeană clujeană pentru a-și menține drepturile contractuale, acesta fiind, de altfel, și motivul pentru care procesul de modernizare a acestor drumuri stagnează de atâția ani.
PSD-iștii îl acuză pe Alin Tișe
Social democrații clujeni sunt de părere că liderii administrației județene sunt responsabili pentru situația acestor drumuri și spun că aranjamentul cu firma Dacia Asfalt e doar o găselniță de moment, cât să-l facă pe președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, să arate bine în campania electorală. „Drumurile nu vor mai fi modernizate. În disperare de cauză se trece la o CÂRPEALĂ (în baza „acordului cadru”) care va ține cam șapte-opt luni, suficient cât să acopere campania electorală”, a comentat președintele PSD Cluj, Horia Nasra.
Nici un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Cum să optimizezi mulinetele pentru o experiență de pescuit perfectă
sept. 17, 2024 0
-
EXCLUSIV Boc vrea să forțeze aprobarea unor proiecte legate de patrimoniu în ultima ședință a actualului for legislativ, când mai poate smulge voturile a două treimi dintre consilieri: Vânzarea locuințelor ANL, care o implică pe liberala Loredana Pop, proiectul controversat care ar trebui să treacă înainte de învestirea noului CL
sept. 17, 2024 0