Închide

Asociația Pro Infrastructura după accidentul cu răniți de ieri de pe DN1C: trebuiau separate sensurile fizic. A crescut numărul de benzi – au crescut și valorile de trafic

ActualitateTop News by Actual de Cluj - dec. 09, 2022 0 285

Asociația Pro Infrastructură, care monitorizează lucrările de infrastructură din țară, continuă criticile la adresa modificărilor aduse de CNAIR circulației pe al doilea cel mai periculos drum din Cluj, DN1C, între Cluj-Napoca și Dej, după accidentul de ieri soldat cu mai mulți răniți.

”Analfabetismul siguranței rutiere și servilismul politic fac victime pe DN1C la Cluj”, susține asociația, după ce Direcția Regională de Drumuriși Poduri a modificat circulația între Cluj-Napoca și Jucu prin trasarea a patru benzi de circulație. ”Programul politic transpartinic „să dăm electoratului cât mai multe benzi” a făcut multe victime în rândul pietonilor mai ales (vezi Brașov), dar pe DN1C face zilnic victime în rândul șoferilor și pasagerilor. De ce? Pentru că niciunui potentat din DRDP Cluj nu i-a trecut prin cap că, odată crescut numărul de benzi, crește și viteza până la valori la care curba la stânga pentru intrare sau ieșire pe drumurile laterale devine practic imposibilă. Ageamiii de la DRDP Cluj au avut un singur scop: benzile și valoarea lor electorală”.

Asociația susține că retrasarea benzilor de circulație a fost mascată drept ”întreținere a drumurilui” prin acoperirea unui șanț. ”Așa au ocolit și auditul de siguranță rutieră și autorizația de construire și o groază de alte hârțoage care le stăteau în cale. Sunt momentan anchetați de DNA iar șeful este, coincidență, în concediu medical”.

Asociația susține că o soluție minimă ar fi trebuit să fie separarea fizică a sensurilor de circulație, după ce într-o scurtă monitorizare video asociația a constatat că ”se calcă linia continuă într-o veselie”. ”O soluție era 2+1 alternativ cu folosirea benzii centrale pentru refugii necesare virajului la stânga, protejate tot de parapete, nu doar o linie pe asfalt încălcată cu dezinvoltură de șoferi. Sau sensuri giratorii sau alte soluții care să mențină o capacitate de transport ridicată dar să calmeze traficul și să nu facă din curba la stânga o mare aventură a vieții, poate ultima”, arată asociația.

”Analfabetismul siguranței rutiere demonstrat de DRDP Cluj nu este întâmplător. Deciziile de dezvoltare a drumurilor sunt luate de politicieni, manageri și ingineri, iar specialiștii în factorul uman apar în peisaj, dacă apar, doar când e prea târziu: la accidente cu morți. Proiectarea este văzută ca o activitate inginerească, bazată pe un normativ rutier, iar experții care chiar înțeleg cum gândesc și acționează utilizatorii drumurilor, adică oamenii, care chiar văd posibilele erori umane în configurația proiectată, sunt absenți din România”, reclamă Pro Infrastructura. ”Rezultatul? Țara noastră este pe ultimul loc la siguranță rutieră în Uniunea Europeană. Această problemă nu se va rezolva peste noapte, dar trebuie început de undeva”.

Citește și:

Grav accident de circulație în Jucu în aceste momente, două mașini și un autocamion implicate, patru victime, traficul a fost blocat

Nici un comentariu

Scrie un comentariu