Închide

Asociația care monitorizează lucrările mari de infrastructură din România critică dur unul dintre proiectele de gen care urmează să fie construit în Cluj. ”Ca să știți de la noi, au mâinile pătate de sânge toți”

Actualitate by Actual de Cluj - oct. 12, 2023 1 1514

Asociația care monitorizează lucrările mari de infrastructură din România critică dur unul dintre proiectele de gen care urmează să fie construit în Cluj. ”Ca să știți de la noi, au mâinile pătate de sânge toți”, arată aceștia.

E vorba de trecerea la nivel cu calea ferată de pe Tăietura Turcului, despre care asociația Pro Infrastructura arată că are un ”potențial mortal” iar bariera e una ”criminală”. ”Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari aberații post-decembriste în materie de infrastructură: păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou în buricul Clujului” arată asociația. ”În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația marelui oraș de 5* Cluj-Napoca s-a așezat în poziția ghiocel în fața autorităților centrale și a avizat inepția menținerii trecerii la nivel”.

Cei care nu au mașină personală, cei care vor merge pe jos sau cu trenul metropolitan, ori bicicliștii – între care cei care lucrează în parcul industrial Tetarom sau au treabă în zonă – își vor risca viața ”într-un soi de haltă rurală de secol 19”, arată asociația.

Pro Infrastructura a mai arătat în urmă cu câteva luni riscurile mortale pe care le aduce ”prostia menținerii trecerii la nivel”, mai ales în contextul în care acolo figurează stație sau gară în proiectul trenului metropolitan, și soluția pe care o recomandă – subtraversarea pentru pietoni și bicicliști și desființarea trecerii la nivel, ”adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal”. ”În ciuda eforturilor noastre, publice și din birourile bine ferecate cu chei deținute de „speciali”, prostia va fi dusă până la capăt și se va executa un pasaj rutier superior păstrându-se la sol trecerea la nivel”, acuză asociația. ”Așa că acum, în ceasul al 13-lea, ministrul Grindeanu este singurul care mai poate opri această absurditate. În decizia sa politică stă soluția salvatoare: subtraversarea pietonală, un simplu tub de beton pe sub calea ferată. Dar firește că Grindeanu nu va face nimic, fiind prea ocupat să iasă la televizor și să se plângă când administrațiile locale mai atente la nevoile cetățenilor, precum cea din Timișoara, refuză să înghită pe nemestecate proiecte ilogice și periculoase. Este doar o chestiune de timp până când ”soluția” avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești. Și ca să știți de la noi, au mâinile pătate de sânge toți cei care au girat prin semnătură aberația de față: proiectantul DB Engineering & Consulting, constructorul Arcada și liderul de asociere Alstom, avizatorul local Primăria Cluj-Napoca cu al ei primar Boc, păstoriți de beneficiarul lucrării CFR Infrastructură prin directorii săi și, nu în ultimul rând, ministrul nepăsător Grindeanu”, arată asociația.

Citește și:

Problematica intersecție de la Tăietura Turcului, între traficul rutier și cel feroviar, ar putea deveni periculoasă pentru cei la care nu s-a gândit nimeni, pietonii și călătorii

Un comentariu

  1. De ce nu spuneți adevărul până la capăt? Pro Infrastructura e ONG-ul lui Drula detesta Clujul odată că timișorean, dar mai ales că politician din opoziție care detesta tot ce înseamnă PNL, iar Clujul e al liberalilor. Despre Timișoara (zisa și Tiganisoara), București și Brașov, adică orașele cu primari USR Pro Infrastructura nu are niciodată nimic rău de zis

Scrie un comentariu

Articole similare