Închide

Armata contractează servicii de transport de containere din Norvegia către Câmpia Turzii

ActualitateTop News by Actual de Cluj - iul. 10, 2024 0 176

MApN, prin UM 01836 Otopeni, a scos la licitație în SICAP un contract de 8,14 milioane lei pentru servicii de transport containerizat și necontainerizat din Norvegia în România, la Câmpia Turzii.

Este vorba despre mai multe echipamente care trebuie aduse din Norvegia aici pe parcursul a 24 de luni, despre care Armata nu spune prea multe lucruri. “Serviciul va cuprinde transporturi de containere standardizate de tip ISO 20 (încărcate), precum și echipamente necontainerizabile. Cantitatea estimată de transporturi care se vor efectua pe perioada acordului-cadru: Maximum 131 transporturi, din care: • 62 transporturi a 124 containere ISO 20 standard, h=2600 mm, cu piese de schimb/echipamente specifice; • 4 transporturi a 8 containere ISO 20 extra height, h=2900 mm, cu piese de schimb/echipamente specifice; • 65 transporturi cu camioane tip TIR acoperite, pentru transportul a diverse echipamente, cu dimensiuni ce respectă gabaritul de liberă trecere”, este descrierea achiziției, conform Digi24.

Departajarea ofertei câștigătoare se face în funcție și de câți șoferi sunt desemnați pentru un camion. Punctaj maxim este asigurat pentru doi șoferi pe camion. Ofertele se desfac în 9 august.

Adăugăm în acest context că în urmă cu câteva zile, în 30 iunie, Baza 71 Aeriană din Câmpia Turzii a marcat 42 de ani de la înființare.
În data de 30 iunie 1982, pe aerodromul Câmpia Turzii a luat naştere Escadrila 48 Vânătoare.
Baza aeriană din comuna clujeană Luna a fost înființată în 30 iunie 1982 pe un teren folosit și în timpul celui de-al doilea război mondial pentru operațiuni aeriene în zona Clujului și Turzii. De altfel pista betonată a aerodromului a fost turnată în 1952. Doar după trei decenii, însă, aerodromul a intrat în componența unei escadrile de vânătoare, cea din regimentul 91 aviație vânătoare de la Deveselu.

Istoria aerodromului de la Cluj, relatată de Forțele Aeriene:

Locaţia actuală a bazei a fost folosită, încă din timpul celui de al II-lea Război Mondial, pentru desfăşurarea operaţiilor aeriene din zona Aiud – Turda – Cluj. Având ca scop înzestrarea Forţelor Aeriene cu avioane destinate atacului ţinetelor terestre, de tip IL-10, în anul 1952, pe aerodromul militar de la Câmpia Turzii, s-a început construcţia unei piste betonate.

În vederea creşterii mobilităţii, operaţionalităţii şi eficacităţii dispozitivului de luptă al armatei şi aviaţiei militare, în anul 1982, aerodromul de la Câmpia Turzii intră în compunerea Escadrilei 48 Aviaţie Vânătoare din cadrul Regimentului 91 Aviaţie Vânătoare, dislocat la Deveselu, judeţul Olt. În acelaşi an Escadrila 48 Aviaţie Vânătoare dobândeşte statutul de unitate militară care în anul 1987 se dislocă pe aerodomul de la Câmpia Turzii, devenind nucleul Regimentului 71 Aviaţie Vânătoare, echipată cu aeronave MiG-21. Astfel, la data de 9 iunie 1987 au aterizat primele avioane în dublă comandă, iar la data de 3 iulie 1987 are loc primul zbor de instrucţie pe aerodromul Câmpia Turzii.

În anul 1995 ia fiinţă Baza 71 Aviaţie Vânătoare Vânătoare-Bombardament şi Grupul 71 Aviaţie Vânătoare, unităţi ce îşi desfăşoară activitatea pe aerodromul de la Câmpia Turzii.

Primele avioane MiG-21 LanceR, varianta aer-sol şi ulterior varianta aer-aer întră în dotarea unităţii în anul 2001, iar în anul 2010, Baza 71 Aeriană este înzestrată cu elicoptere IAR-330 SOCAT.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare