Închide

Arhitectul șef al județului Cluj explică ce înseamnă finalul stării de alertă pentru actele din domeniul urbanismului și autorizării

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - mart. 09, 2022 0 1503

Odată cu încheierea stării de alertă se va intra într-o perioadă de tranziție spre normalitate, perioadă care înseamnă că documentele care au expirat în perioada de pandemie, își vor pierde definitiv valabilitatea în data de 06.06.2022 (90 de zile din data de 08.03.2022) și se pot prelungi, pe baza unei cereri depuse până cel trâziu în 16 mai 2022, arată Claudiu Salanță, arhitectul șef din cadrul Consiliului Județean Cluj într-o postare pe Facebook.  El a mai promis că va trimite o circulată tuturor autorităților locale pentru ca în județul Cluj să se aplice o practică unitară, mai ales că proiectanți din Cluj au sesizat că există autorități locale care aplică practici diferite de cele enunțate de Salanță.

„În perioada de pandemie a fost declarată stare de urgență/alertă în perioada 16.03.2020 până în 9.03.2022. Acest lucru a însemnat că documentele emise de autoritățile statului nu au expirat, ci și-au prelungit automat valabilitatea, prin efectul legii (L. 55/2020). Acum, odată cu încheierea stării de alertă o să intram în perioada de tranziție spre normalitate, perioadă care înseamnă că documentele care au expirat în perioada de pandemie, își vor pierde definitiv valabilitatea în data de 06.06.2022 (90 de zile din data de 08.03.2022). Certificatele de urbanism, autorizațiile de construire și restul documentelor specifice domeniului autorizării lucrărilor de construcții și urbanism, care au expirat în perioada stării de alertă (intervalul 16.03.2020 – 08.03.2021), își vor pierde valabilitate în data de 06.06.2022. Prelungirea valabilității certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire – aflate în situația de mai sus – se poate realiza prin depunerea unei cereri de prelungire a valabilității, până cel târziu în data de 16.05.2022, la emitentul actului. Prelungire se poate acorda, o singură dată, cu maxim 12 luni”, a informat arhitectul șef Claudiu Salanță.
Proiectanți din Cluj au salutat explicațiile. Unii au semnalat că există și alte autorități locale (cu referire la Primăria Cluj-Napoca) care interpretează diferit ridicarea stării de alertă.
„Am încercat să prelungim o autorizație de construire care expirase în timpul perioadei de alertă și ni s-a răspuns că cererea nu a fost depusă cu 15 zile înaintea datei menționate pe actul care expirase dar și că ne putem în continuare bucura de valabilitea actului, 90 zile după încetarea stării de alertă, dar fără dreptul de prelungire. Constat că unele instituții interpretează altfel cele precizate”, a semnalat arhitectul Rareș Drăgan, odată cu precizările făcute de Salanță pe Facebook.

„Cred că aș putea să ghicesc instituția. Este o aberație! Cele 15 zile sunt calculate raportat la data de 06.06.2022 (data celor 90 de zile de la încetarea stării de alertă). O sa trimitem și o circulară în județ”, a mai spus arhitectul șef al județului.

Tot pe pagina de Facebook, Salanță a oferit explicații cu privire la perioada de valabilitate și durata de execuției prevăzute în autorizația de construire. Detalii: AICI. De asemena, el oferise detalii și cu privire felul în care starea de urgență a afectat perioada de valabilitatea cât și durata de execuţie, prelungindu-le automat. Detalii: AICI.

sursă foto: Facebook

Nici un comentariu

Scrie un comentariu