Închide

Analiză: 3% din piața de e-commerce din țară e la Cluj, județul cu cea mai mare felie după București și Ilfov

Economie by Actual de Cluj - sept. 10, 2019 0 89

Clujul e județul din țară cu cea mai dezvoltată piață de e-commerce după București și județul Ilfov, conform unei analize publicate în urmă cu puține momente de compania de consultanță KeysFin.

E vorba de 3% din totalul pieței, pondere depășită – la mare distanță – de București și Ilfov. Companiile înregistrate în București au generat o cifră de afaceri de 22,9 miliarde de lei, adică 67,3% din total în 2018. Urmează cele din județele Ilfov (16%), Cluj (3%), Timiș (1,8%) și Suceava cu 1% din total. ”Așadar, primele cinci județe au concentrat aproape 90% din cifra de afaceri a comercianților electro-IT&C în 2018”, arată analiza.

Totodată, după București Clujul are cele mai multe companii în industrie, urmat de Timiș, Bihor și Dolj. ”Astfel, în primele 5 județe au fost înregistrați aproape o jumătate dintre comercianții locali de produse electro-IT&C”, mai arată documentul.

Piața de electro-IT&C din România se află pe un trend ascendent, datorat în mare parte e-commerce-ului, potrivit unei analize realizate de experții KeysFin. Cifra de afaceri a comercianților de produse electro-IT&C locali a crescut cu 8% în 2018 față de anul anterior și cu 37,6% față de 2014. Pentru anul în curs, specialiștii KeysFin estimează un avans de 7,5%, astfel că piața va depăși 36 miliarde de lei, un maxim istoric care nu a mai fost atins până acum.

Principalii jucători din piață în funcție de cifra de afaceri realizată în 2018 sunt Samsung Electronics România – 4,6 miliarde de lei (13,5% din total), Dante International (eMAG) – 4,2 miliarde de lei (12,5% din total) și Altex România – 3,6 miliarde de lei (10,5% din total).  ”În ultimii trei ani, românii au început să facă din ce în ce mai multe cumpărături online, iar produsele electro-IT&C sunt printre cele mai vizate de către aceștia, fapt care se reflectă și în cifra de afaceri a comercianților din domeniu. Potențialul acestui segment de piață nu a fost încă atins așa că suntem siguri că vom vedea creșteri și în 2019, în rândul jucătorilor din piața de electro-IT&C care sunt prezenți în mediul online, mai ales că promoții precum cele de Black Friday stârnesc interesul a milioane de români”, susține Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Industria comercianților de produse electro-IT&C a cuprins 5.168 companii în 2018, dintre care: 10 companii mari, 56 medii, 397 mici și 4.705 micro. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generată de companiile mari, acestea concentrând aproximativ 54% din totalul cifrei de afaceri generate de comercianțîi locali anul trecut.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare