Ai un startup și vrei ca presa să afle de tine? Un jurnalist de la TechCrunch vine la Cluj ca să te învețe să vorbești cu ziariștii
Educaţie by Mihai Prodan - iun. 10, 2019 0 93
Un jurnalist care a lucrat pentru faimoasa instituție de presă TechCrunch a venit la Cluj, la un eveniment pentru tehnologia informației – despre care organizatorii spun că e cel mai mare din Europa de Est – ca să-i învețe pe fondatorii de afaceri cum să facă să ajungă la presă.
John Biggs locuiește în Brooklyn, New York, a lucrat 15 ani pentru Gizmodo, CrunchGear și TechCrunch și are expertiză în startup-uri hardware. A scris cinci cărți și acum a venit la Cluj, pe scena Techsylvania, ca să învețe fondatorii de startup-uri cum să ajungă la presă cu produsul lor. Prima idee pe care o spune – „m-a întrebat cineva dacă trebuie să-i plătească pe ziariști ca să scrie despre ei. Oricine îți cere să-i plătești ca să scrie de tine te minte și e respingător”. O soluție – cel puțin în viziunea sa, căci e puțin probabil ca aceasta să funcționeze la Cluj – e să abordezi jurnaliștii pe Twitter. Or, această rețea socială are foarte puține conturi active în România – Twitter e în scădere constantă a utilizării și foarte puțini români o folosesc.
O altă variantă e să mergi unde sunt ei și să faci un tur de presă, „voi fi în oraș, pot să te scot la o cafea?”.
În partea opusă, cea mai mare greșeală pe care o fac fondatorii de startup-uri care vor să atragă atenția presei e să scrie mailuri jurnaliștilor, Biggs spune că primește astfel de mailuri cu miile. „Discuțiile pe mail doar o să te înnebunească”, spune el. „În plus o greșeală e să scrie prea mult, prea prost și să fie chiar insultători, sunt niște tactici de creștere agresivă prostești”. Totodată, pe acest canal de comunicare, e-mailul, o greșeală e să nu le răspunzi jurnaliștilor care cer informații, „am pățit, am trimis un mail, uite am găsit ideea ta interesantă, ai putea răspunde la aceste zece întrebări ale mele? Am primit răspuns după o săptămână, „am fost plecat, nu am avut acces la internet”, dar deja nu mai eram interesat”.
Atragerea atenției e într-adevăr o problemă reală pentru fondatorii de afaceri, conchide el, „the world is out there not to get you – but to ignore you”.