Închide

Ai un startup și vrei ca presa să afle de tine? Un jurnalist de la TechCrunch vine la Cluj ca să te învețe să vorbești cu ziariștii

Educaţie by Mihai Prodan - iun. 10, 2019 0 93

Un jurnalist care a lucrat pentru faimoasa instituție de presă TechCrunch a venit la Cluj, la un eveniment pentru tehnologia informației – despre care organizatorii spun că e cel mai mare din Europa de Est – ca să-i învețe pe fondatorii de afaceri cum să facă să ajungă la presă.

John Biggs locuiește în Brooklyn, New York, a lucrat 15 ani pentru Gizmodo, CrunchGear și TechCrunch și are expertiză în startup-uri hardware. A scris cinci cărți și acum a venit la Cluj, pe scena Techsylvania, ca să învețe fondatorii de startup-uri cum să ajungă la presă cu produsul lor. Prima idee pe care o spune – „m-a întrebat cineva dacă trebuie să-i plătească pe ziariști ca să scrie despre ei. Oricine îți cere să-i plătești ca să scrie de tine te minte și e respingător”. O soluție – cel puțin în viziunea sa, căci e puțin probabil ca aceasta să funcționeze la Cluj – e să abordezi jurnaliștii pe Twitter. Or, această rețea socială are foarte puține conturi active în România – Twitter e în scădere constantă a utilizării și foarte puțini români o folosesc.

O altă variantă e să mergi unde sunt ei și să faci un tur de presă, „voi fi în oraș, pot să te scot la o cafea?”.

În partea opusă, cea mai mare greșeală pe care o fac fondatorii de startup-uri care vor să atragă atenția presei e să scrie mailuri jurnaliștilor, Biggs spune că primește astfel de mailuri cu miile. „Discuțiile pe mail doar o să te înnebunească”, spune el. „În plus o greșeală e să scrie prea mult, prea prost și să fie chiar insultători, sunt niște tactici de creștere agresivă prostești”. Totodată, pe acest canal de comunicare, e-mailul, o greșeală e să nu le răspunzi jurnaliștilor care cer informații, „am pățit, am trimis un mail, uite am găsit ideea ta interesantă, ai putea răspunde la aceste zece întrebări ale mele? Am primit răspuns după o săptămână, „am fost plecat, nu am avut acces la internet”, dar deja nu mai eram interesat”.

Atragerea atenției e într-adevăr o problemă reală pentru fondatorii de afaceri, conchide el, „the world is out there not to get you – but to ignore you”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters în Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism în Berlin.