Închide

Abonament de parcare în loc de bilet pe autobuz și tramvai. Poate funcționa și la Cluj?

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 18, 2014 0 868

Un consilier local a cerut oficialilor primăria să eficientize din complexul sportiv Cluj Arena – Sala Polivalentă prin înființare unei linii de transport pe care să se poată circula pe baza abonamentului de parcare. Mi-e greu să cred că un clujean care locuiește în cartierul Mănăștur o să-și lase mașina în parking la stadion ca să vină cu mijloacele de transport în comun spre centru

Atât stadonul cât și noua sala polivalentă din imediata apropiere a centrului orașului oferă peste 700 de locuri de parcare, amenajate subteran. Totuși nimeni nu folosește parcările cu plată, ci deja s-a creat o modă să se parcheze pe trotuarele aferente parcului central din vecinătate sau pe străzile adiacente.

Parcare de la polivalentă nu a fost deocamdată pusă în funcțiune, având în vedere că obiectivul va fi inaugurat oficial în 21 octomrbie cu un concert pop. Un consilier local a cerut primarului să aibă în vedere eficientizarea parcării prin preluarea unui sistem care funcționează cu brio în țările europene. Să înființeze o linie de transport în comun care să lege zona cu părcări de centrul orașului, iar pe respectiva linie călătorii să poată circula pe baza tiketului sau abonamentului de parcare. Propunerea a fost făcută de liberalul Doru Stoica care a motivat că șoferii trebuie să fie încurajați să folosească respectivele parcări subterane, mai ales că o astfel de măsură ar duce și la degrevarea zonei centrale de mașini.

Primarul Emil Boc a declarat că se lucrează la o astfel de propunere care ar putea fi implementată începând din 2015.

În schimb, directorul societății de transport a Consiliul Local (CTP) spune că poate studia o astfel de propunere, dar că stă în picioare dacă primăria subvenționează transportul noilor călători.

„Mi-a greu să cred că un clujean din cartierul Mănăștur o să-și lase mașina în parkingul de la stadion ca să vină cu mijloacele de transport spre centru. Spun asta ca cetățean. Nu cred că va funcționa. Noi oricum avem linii de transport în zona complexului sportiv. Linii de tramvai și linia 30. Putem să deviem și alte linii din cartierul Grigorescu. Există alternativă pentru șoferi, să își lase mașini în complexul sportiv și apoi să mearcă cu tramvaiul sau autobuzul în centru sau în alte zone din oraș. Despre posibilitatea ca cei care parchează să circule pe baza abonamentului de parcare, cineva trebuie să plătească contravaloarea biletelor. Adică primăria să subvenționeze transportul acestot călători”, a subliniat Liviu Neag, șeful Companiei de Transport Local din Cluj.

El a menționat că propunerea venită de la consilierul local poate fi studiată, se pot face simulări la Comisia de Sistematiza a Circulației din cadrul primăriei. Chiar și calcule la nivelul Companiei pe care o conduce, însă este sceptic că sistemul va funcționa la Cluj. „Putem face o simulare i dacă funcționează și e rentabil, atunci de ce nu?”, a mai adăugat Neag.

Mai multe despre moda parcării ilegale în zona parcului central și a complexului Cluj Arena – Polivalentă pot fi citite aici.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare