Închide

2 ani și peste 200 de milioane de lei. Ce străzi a modernizat primăria și câte artere private n-au văzut asflat din bani publici

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 26, 2014 0 466

Plombele, asfaltul sau modernizarea străzilor private se numără printre doaleanțele clujenilor adresate în fiecare an primarului de Cluj.

La acest capitol, în primii doi ani de mandat ai administrației Boc s-a reușit modernizarea a 423.600 mp de carosabil, trotuare, girații și alei dintre blocuri, potrivit raportului la jumătatea mandatului întocmit de managerul orașului. Nicio stradă privată n-a fost preluată de primărie.

La capitolul reparații și întreținere totalul este de 200 de obiective (străzi, trotuare, alei, curţile şcolilor etc.) și s-a intervenit pe o suprafaţă de peste 410.000 mp (trotuarele de pe Calea Floreşti, de pe b-dul Nicolae Titulescu, de pe strada Dâmboviţei etc.). 8000 de tone de asfalt au fost utilizate în ultimii doi ani pentru intervenţiile punctuale la 350 de obiective plombate sau reparate. Bugetul total al primăriei pentru lucrările de modernizare și cele de întreținere a străzilor din oraș depășește 100 de milioane de lei anual. Contractul este deținut de consorțiul Diferit-Kiat și expiră în decembrie anul acesta.

Pe partea de modernizare lucrările sunt derulate de aceeași asociere de firme, în cadrul aceluiași contract, iar cifrele atestă 57 de obiective modernizate, în total 423.600 de mp asfaltați. În lucru mai sunt străzile Gh. Dima 1-13, Aleea Stadion şi Metalului, strada Traian Vuia și Calea Turzii. Doar aceste două artere principale însumează peste 130.000 mp care trebuie modernizați. „Primăria municipiului a pregătit documentaţia necesară pentru alte 27 viitoare proiecte de modernizare a unor străzi cu o stare avansată de degradare”, se mai arată în raportul primarului.

În cei doi ani de mandat, cetățenii au reclamat calitatea lucrărilor executate atât de către Diferit, cât și de Kiat Group, ilustrând cu fotografii faptul că în unele cazuri acestea firme au avut intervenții de mântuială. Primăria s-a declarat mulțumită de lucrări, deși în unele cazuri (Măceșului, alei dintre blocuri din Mănăștur) au cerut consorțiului să remediareze problemele semnalate de cetățeni.

Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) a primăriei a revendicat, oficial, anul acestea lucrările de modernizare și întreținere a străzilor din oraș. Deocamdată administrația locală nu a făcut un plan de bătaie în această direcție. RADP a mai lucrat în 2009 pe partea de întreținere și modernizare străzi în oraș, în perioada când contractul du Diferit-Kiat era blocat prin contestații în instanță.

În ceea ce privește străzile private (care nu beneficiază de programele de întreținere și modernizare ) administrația locală nu a reușit în cei doi ani să preia nici măcar o arteră ca să ofere aceleași servicii și clujenilor care locuiesc pe acestea. În prezent, nomenclatorul stradal din 2013 şi inventarul domeniului public al primăriei atestă 830 de artere în domeniul public şi 312 străzi private.

Sursa foto: www.domnuleprimar.ro

Sursa foto: www.domnuleprimar.ro

Consilierii locali PSD, dar și cei de la PNL s-au bătut cu pumnul în piept că vor modifica regulamentul de preluare a străzilor private, l-au rugat pe primar să rezolve și problema clujenilor care stau pe artere private, ca aceștia să beneficieze de aceleași servicii de la primărie. Fără rezultat. Au reușit doar să obțină declarații de la edil în ședințele de urbanism prin care cerea aprobarea proiectelor în zonele noi de dezvoltare doar după ce drumul era predat la primărie. Sau promitea o pălincă pentru cei care vor ceda o stradă privată adusă la stratul de uzură, în domeniul public.

Declarațiile publice făcute în ultimii doi ani de oficiali din administrația clujeană arată că preluarea străzilor private nu este susținută de primărie deoarece fondurile pentru modernizare sunt și așa insuficiente. De obiecei, banii din buget ajung anual pentru modernizararea a una-două artere mari, plus artere mai mici și alei dintre blocuri. De exemplu, pentur asfaltarea arterei Calea Turzii s-au pus la bătaie fonduri din linia de credit a primăriei, având în vedere că anul acesta s-a dat startul șantierului și pe Tranian Vuia o altă arteră principală din

oraș.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.