Închide

A „căzut” preluarea unui producător de materiale publicitare din Cluj de un gigant din Franța

EconomieTop News by Actual de Cluj - nov. 27, 2018 0 652

A „căzut” preluarea producătorului de materiale publicitare Verla de către Antalis Franța. Anunțul vine de la fondatorul Verla, Viorel Verzea.

„Din respect pentru relația de colaborare pe care am construit-o în ani de zile, dorim să vă anunțăm că Verla, compania pe care am fondat-o acum 25 de ani, își continuă dezvoltarea pe cont propriu. După o perioadă de mai multe luni de discuții privind o posibilă preluare de către grupul francez Antalis, părțile au decis, de comun acord, la finalul lunii octombrie, să nu continue tranzacția”, a arătat compania într-un anunț atribuit fondatorului Verzea. Acesta adaugă că la baza acestei decizii au stat „viziunile diferite ale managementului celor două societăți privind strategia de dezvoltare a business-ului pe gama de materiale Viscom și a echipamentelor destinate producției publicitare, atât ca abordare a pieței, cât și ca politică de personal și protecție socială”.

Antalis e liderul european în distribuția hârtiei și a packaging-ului industrial și a raportat anul trecut vânzări de 2,4 miliarde de euro. Anul trecut Antalis SA a avut un profit de 1,3 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 85 milioane. Verla SRL a marcat anul trecut un profit de 1,3 milioane la o cifră de afaceri de 36,6 milioane. Ambele companii sunt înregistrate în Cluj: Antalis SA, deţinută indirect de Sequana Franţa, vinde hârtie și producție publicitară și are un punct de lucru la Cluj pe bulevardul Muncii, iar Verla SRL se ocupă, la rândul său, de același domeniu. Tranzacția a fost atât de avansată încât a început o anchetă a Consiliului Concurenței, care să stabilească dacă aceasta nu va afecta piața, dar instituția a decis în septembrie că tranzacția este în regulă din punct de vedere al concurenței. „Consiliul Concurenței a autorizat operațiunea prin care Antalis SA București a preluat Verla SRL Cluj-Napoca. Antalis SA, deținută indirect de Sequana Franța, activează în principal în domeniul vânzării de produse din hârtie, ambalaje, produse de comunicare vizuală și servicii orientate către clienții finali. Verla SRL are activitate, în principal, în domeniul comunicării vizuale, dar oferă şi servicii auxiliare și echipamente conexe. Verla deține două puncte de vânzare cu amănuntul a produselor de comunicare vizuală în Cluj-Napoca. Autoritatea de Concurenţă a analizat această operaţiune şi a constatat că nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia, în special prin crearea sau consolidarea unei poziţii dominante”, a arătat Consiliul Concurenței.

Citește și:

Mișcări în industria producției publicitare, o firmă din Cluj e preluată de alta, tranzacția e analizată de Consiliul Concurenței

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Tags