Închide

Vin trenurile electrice din contractul de 600 de milioane de euro care deservesc transportul din Cluj spre București, Timișoara și Iași

Economie by Actual de Cluj - feb. 12, 2023 0 533

Primul tren dintre zecile fabricate de Alstom în Polonia ce ar urma să deserveacă o serie de destinații pe calea ferată, între care câteva și din Cluj, urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice,  arată azi Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Al doilea este programat să ajungă în august, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă.

Aceasta, după ce ARF a încheiat în martie un contract cu Alstom Ferroviaria SpA, ce are ca obiect achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adițional, la 16 septembrie anul trecut.

După testele cu cele două rame, trenul cu numărul 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în decembrie acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul viitor.

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane dintre care două de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare, și asigură 351 locuri pe scaune.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași, București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria și respectiv București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,4 miliarde de lei, plus TVA, adică peste 600 de milioane de euro.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu