Viceprimar: Cine încurcă traficul, va plăti! Din 1 februarie se vor ridica mașini în Cluj
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 23, 2017 0 792
Regulamentul dar și tarifele pentru ridicarea, din nou, a mașinilor în Cluj-Napoca vor fi supuse atenției Consiliului Local la ședința ordinară din luna ianuarie, mai precis pe data de 31. Potrivit estimărilor oficialilor primăriei, începând cu 1 februarie, se vor ridica din nou mașini parcare ilega în oraș, în cazul în care șoferii vor fi indolenți și vor parca în locuri nepermise.
„Guvernul a aprobat regulamentul de ridicare mașini, noi l-am pus în dezbatere, așa că la ședința ordinară a Consiliul Local din luna februarie intrăm și cu tarifele aferente acestei activități. Ridicarea mașinilor va fi gestionată de către Regia Autonomă a Domeniului Public care este pregătită logistic atât pentru ridicare cât și pentru depozitarea mașinilor ridicate. Estimez, cu un vot favorabil al Consiliul Local, că din 1 februarie vor putea să se ridice mașini în Cluj-Napoca”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea.
Oficialul a menționat că măsura de ridicare a mașinilor este, așa cum se arată și în actul Guvenului, una complementară menită să fie aplicată în situații limită, când respectivele mașini parcare nelegal obstrucționează traficul din Cluj. În plus, Tarcea a mai estimat că traficul din zona centrală a Clujului va avea numai de câștigat, în condițiile în care de multe ori mașinile parcare neregulamentar încurcă mijloacele de transport în comun dar și pietonii sau bicicliștii. „Nu va fi o vânătoare de vrăjitoare. Cine încurcă traficul, va plăti. Oricum aceste sancțiuni sunt gândite pentru descurajarea parcărilor ilegale. La fel ca și amenzile”, a mai adăugat oficialul.
Tariful pentru ridicare și recuperarea unei mașini care se va aplica în Cluj-Napoca va fi de 550 de lei (ridicarea plus o zi de depozitare, 43 lei). În cazul în care șoferul va ajunge la mașină înainte ca aceasta să fie dusă în locul special de depozitare, tariful va fi de circa 300 lei, după cum spun reprezentanții primăriei.
O statistică din 2014 a primăriei pe jumătate de an arăta că în Cluj-Napoca se ridicau circa 9 mașini pe zi, însă problemele legate de trafic, cel puțin din centru, erau departe de normalitate, după cum atrăgeau aleșii locali din acea perioadă. În circa 6 luni, primăria aplicase 11.200 de sancțiuni contravenționale și ridicase 1530 de ceea ce însemna 1 milion de lei, încasări din amenzi la bugetul local, plus încă circa 600.000 încasări ale Regiei Domeniului Public pe partea de eliberare mașini ridicate, după cum informau reprezentanții primăriei. În principal se ridicau mașini care obstrucționau intrările în parcările cu plată din centru sau cartiere, mai mult de jumătate din numărul total de mașini ridicate într-o lună.
Președintele Ordinului Arhitecților din România, Șerban Țigănaș spunea anul trecut că durerea mare a orașului este reprezentată de tolerarea parcărilor ilegale de către administrația locală. De fapt, spunea arhitectul, parcările ilegale din zona centrală și nu numai sunt cele care, de fapt, sugrumă traficul din oraș. Primarul Emil Boc explica că, săptămânal, polițiștii locali aplică în oraș circa 1500 de amenzi de parcare și că cifra reprezintă maximul care se poate raportat la numărul de polițiști locali din structura primăriei. Tot atunci, primăria susținea că mizează pe aprobarea măsurile complementare pentru ridicare și blocare roților, despre care spunea că are promisiuni că se va întâmpla până la finalul lui 2016 ca să gestioneze și mai bine problema parcărilor ilegale din Cluj-Napoca.
Detalii aici:
Cât au băgat în vistieria municipiului șoferii ilegaliști. În Cluj se ridică 9 mașini pe zi
Maşinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate de primării în baza regulamentelor locale, după ce Înalta Curte a stabilit în 25 mai 2015 că doar Guvernul poate impune astfel de regulamente. Decizia judecătorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a fost luată după ce Avocatul Poporului a formulat un recurs în interesul legii privind problema legalităţii procedurii de ridicare a maşinilor parcate neregulemantar, care se face în baza unor hotărâri ale consiliilor locale, şi nu în baza unei Hotărâri de Guvern.
Guvernul a modificat și completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și a stabilit un set de reguli, astfel încât să poată fi din nou ridicate vehiculele staționate neregulamentar. Aceasta la mijlocul lunii decembrie 2016.