Închide

USR Cluj, proiect privind extinderea sistemului de transport public pe timpul nopții: Înființarea a două noi linii nocturne, extinderea orarului de funcționare a transportului, electrificarea completă și acceptarea biletelor și abonamentelor din timpul zilei pe timp de noapte

ActualitateAdministrațiePoliticaTop News by Cosmina Fernoaga - nov. 18, 2022 0 147

Reprezentanții USR Cluj din Consiliul Local al municipiului Cluj Napoca propun un proiect de Hotărâre ce vizează extinderea sistemului de transport public pe timpul nopții.

Inițiativa aparține consilierilor Alexandra Oană și Radu Boloveschi, care arată că unul dintre factorii care, în ultimele decenii, a contribuit masiv la degradarea calității vieții în orașele din România este creșterea semnificativă a numărului de deplasări cu mașina personală,  „adică un tip de mobilitate nesustenabil și nociv din numeroase puncte de vedere: poluare, trafic, siguranță, zgomot, sănătate publică etc”.

Din experiența orașelor europene cu standarde înalte de calitate a vieții, soluția cea mai eficientă pentru a reduce utilizarea automobilelor personale în oraș este prioritizarea și eficientizarea transportului public, consideră reprezentanții USR Cluj.

„Unul dintre punctele nevralgice ale transportului public clujean este transportul pe timp de noapte. Într-un oraș universitar, cu o viața culturală dinamică și cu o populație studențească numeroasă, transportul nocturn este, în prezent, departe de a răspunde adecvat nevoilor comunității. Pe timpul nopții circulă doar o singură linie, 25N, ce operează până la ora 01:00 și deservește doar axa Est-Vest, fără a conecta obiective vitale pentru comunitate, precum: gara, autogara, aeroportul sau campusurile universitare”, a transmis Alexandra Oană.

Prin proiectul de Hotărâre depus, consilierii USR solicită forului administrativ local mandatarea primarului Emil Boc pentru a încheia un acord cu Compania de Transport Public Cluj (CTPCJ), în calitate de operator al serviciului de transport public, cu scopul de a asigura deservirea municipiului Cluj-Napoca cu transport public nocturn corespunzător, conform următoarelor măsuri:

1. Înființarea a două noi linii nocturne

În plus față de linia existentă, 25N, se propune înființarea unei linii nocturne, cu punct de intersecție în zona Sora

• 49N cu traseul Zorilor – Centru – Grigorescu și retur

• Aeroport Express cu traseul Aeroport –  Centru – Gară – Autogară  și retur

„Interconectarea liniilor de transport nocturn în zona Sora permite deplasarea în 6 direcții ale municipiului, deservind astfel o suprafață mult mai mare și implicit, un număr mult mai mare de cetățeni. De asemenea, asigurarea transportului nocturn spre și de la aeroport, gară și autogară ar pune Clujul în rândul orașelor europene cu bune practici în materie de transport public, atât pentru clujeni, cât și pentru turiști”, arată Alexandra Oană

2. Extinderea orarului de funcționare a liniilor nocturne

Propunerea înainantă urmărește extinderea orarului de funcționare a transportului de noapte și după ora 01:00. Pentru zborurile ce au loc în intervalul 5:00 – 7:00, călătorii trebuie să ajungă în aeroport în intervalul 3:00 – 5:00, iar o linie de transport nocturn le-ar facilita accesul la aeroport, așa cum se întâmplă în orașele europene cu profil similar municipiului Cluj-Napoca.

3. Electrificarea completă a transportului de noapte

Consilierii USR propun operarea în regim exclusiv electric a transportului de noapte.

„La o frecvență de 30 minute, traseele nocturne necesită aproximativ  6 – 7 vehicule  în total. Propunerea noastră este de a avea troleibuze articulate pe linia 25N și autobuze electrice pentru celelalte linii, transmite consilierul Radu Boloveschi.

4. Acceptarea abonamentelor și a biletelor valabile în timpul zilei și pentru transportul de noapte

Propunerea urmărește ca pentru transportul de noapte să se poată folosi atât biletele disponibile în timpul zilei, cât și abonamentele.

Inițiativa USR are scopul de a încuraja mobilitatea alternativă și de a răspunde unei nevoi reale într-un oraș universitar, tânăr și dinamic.

„Specialiștii și cetățenii propun, de ani buni, îmbunătățirea transportului nocturn, însă până acum solicitările lor au rămas la stadiul de promisiune. Cu toate acestea, recent, Primarul Boc a susținut public propunerea de a fi dezvoltat transportul de noapte. Așadar, facem un apel către celelalte partide politice locale de a dialoga pe marginea acestor propuneri, de a le armoniza cu viziunile lor și de a ține cont de recomandările specialiștilor, pentru a fi integrate în planul de dezvoltare al orașului, astfel încât să devină realitate de la începutul anului 2023”, se precizează în comunicatul transmis de USR.

USR Cluj mai precizează că în perioada următoare vor fi anunțate și alte măsuri de optimizare a transportului public, pe care le are în pregătire pentru a veni în sprijinul clujenilor.

sursa foto: USR

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.