Închide

Unde merg românii în vacanțe. Top 3 destinații exotice

Economie by Actual de Cluj - oct. 28, 2016 0 246

Pachetele pentru Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania sau Italia sunt cele mai căutate printre turiștii români, în 2016, în ceea ce privește destinațiile externe. S-au vândut, de asemenea, circuite, croaziere în fiordurile norvegiene, Insulele Canare-Madeira-Maroc sau America de Sud, precum şi vacanţele exotice. Asta arată datele uneia dintre cele mai mari agenții de turism din țară, cu sediu la Cluj.

Creşteri semnificative faţă de 2015 au înregistrat Slovacia (+182%), Slovenia (+56%), Marea Britane (+53%), Spania (+25%), Austria (+20%) și Italia (+18%). Prețul mediu pentru un pachet pe extern a fost de 1.523 de lei/persoană. Top trei destinaţii exotice e dat de Maldive, Mauritius, Republica Dominicană. Pentru Republica Dominicană,  pachete all inclusive pentru Revelionul 2016/2017 pornesc de la 2.000 de euro/persoană.

Compania Eximtur a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creștere de 14% a volumului de vânzări, comparativ cu perioada similară din 2015, respectiv 40,5 milioane de euro, şi o creştere a numărului de turişti cu 16,5%. Pentru anul 2016, compania estimează o cifră de vânzări de 47 milioane de euro. Divizia de business travel a crescut cu peste 22%, reprezentând aproximativ 65% din totalul cifrei de vânzări a EXIMTUR, respectiv 28 milioane de euro. Destinația cea mai cerută pentru organizarea de evenimente corporate a fost România, prețul mediu achitat de o companie fiind de 477 de lei/angajat/eveniment.

Ce aduce anul electoral

România a fost vedeta sezonului 2016, cu creșteri de 44% față de anul 2015. Pachetul mediu plătit de clienţii Exintur pentru litoral a fost de 707 lei/persoană, în timp ce pentru staţiunile balneare, montane şi Delta Dunării a fost de 685 de lei/persoană. Rezultatele confirmă aşteptările ca 2016 să fie un an bun pentru turismul românesc, fiind și un an electoral, ani în care, din experiența ultimilor 20 de ani, remarcăm creșteri substanțiale în turismul intern. În același timp, investiţiile realizate în ultimii doi-trei ani în structurile de cazare, în centrele de divertisment, tratament şi cură balneară sau în centrele spa au atras un număr mare de turişti. În plus, unitățile hoteliere au investit mult în ultimii ani în dotări specifice organizării de conferințe, ceea ce a sporit interesul companiilor pentru organizarea evenimentelor de tip corporate”, precizează Lucia Morariu, Preşedinte Eximtur.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu