Închide

Un studiu realizat de cercetătorii clujeni stă la baza unui program de educație pentru elevi cu buget de un milion de euro pe an, peste un milion de copii ar urma să facă parte din el până în 2030

Educaţie by Actual de Cluj - mai 14, 2021 0 148

Un studiu realizat de cercetătorii clujeni despre impactul relației dintre profesori și elevi, la școală, stă la baza unui program de educație pentru elevi aplicat la nivel național, cu buget, doar în primul an de funcționare, de un milion de euro, iar planul este ca peste un milion de copii să facă parte din acest program, până în 2030.

Un număr de 54 de școli și grădinițe de stat din România au intrat într-un proces de transformare a experiențelor de învățare ale copiilor, axat pe sănătate mintală, leadership, educație globală și academie. În aceste școli învață 25.000 de copii și predau peste 2.600 de cadre didactice. Obiectivul – ”schimbă relațiile dintre elevi, profesori și părinți din neîncredere în încredere, din critică şi respingere în acceptare, din dependenţă în autonomie”, după cum spun organizatorii Școlii Încrederii.
Până în 2030, coordonatorii acestei inițiative țintesc ca peste un milion de copii să studieze într-o Școală a Încrederii. Costurile implementării sunt asigurate exclusiv din sponsorizări și contribuții ale persoanelor fizice, iar pentru anul 2021 bugetul estimat este de un milion de euro.

Inițiativa are la bază rezultatele studiului ”Cercetarea şi cultivarea încrederii în şcolile din România”, care au arătat că lipsa încrederii între directori, profesori, părinţi şi elevi este una dintre principalele probleme cu care se confruntă învățământul de stat și se regăseşte, în egală măsură, în școlile din mediul urban și rural. Studiul a fost realizat pe un eșantion compus din 870 de profesori, 686 de elevi și peste 2.500 de părinți, de către o echipă de cercetători din cadrul Universităţii ”Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca și condus de Petru Curşeu.

“Școala Încrederii” a debutat în luna septembrie a anului trecut, atunci când 54 de școli și grădinițe de stat din 18 județe și București au început procesul de certificare, ce se va întinde pe durata a cinci ani. În acest timp, elevii, directorii, profesorii, dar și personalul nedidactic vor participa la o serie de cursuri, webinarii și sesiuni de coaching susținute de profesori, specialiști în sănătate mintală și psihoterapeuți. Până acum profesorii din școlile participante au luat parte la peste 2.700 de ore de traininguri, sesiuni de coaching și webinarii on-line.
Procesul Școala Încrederii a fost fondat de Ruxandra Mercea, director executiv al Transylvania College, Ciprian Ghișa, director al liniei române din Transylvania College, și Domnica Petrovai, CEO al Mind Education. ”Vorbim de faptul că elevii sunt nefericiți la școală, iar profesorii sunt blamați pentru rezultatele slabe, fără să se gândească nimeni la stresul cu care se confruntă și la lipsa resurselor care îi împiedică, adesea, să își îndeplinească vocația. Învinovățirea, negativismul, atacul la persoană, îndreptățirea și egocentrismul, dependența și suspiciunea nu sunt soluțiile de care avem nevoie”, spune Petrovai.

Între școlile participante e liceul teoretic ”Pavel Dan” din Câmpia Turzii. Directoarea Daniela Cristina Popa: ”ca director, am avut acces la resurse gândite de directori pentru directori, la bune practici și inspirație. Din mărturia unor profesori, aceștia au resimțit iarăși entuziasmul de la începutul carierei, dorința de a fi aproape de copii, cu empatie, cu bunătate și încredere. Schimbările care ne-au ajutat să facem față acestei perioadei dificile în plan personal și profesional au fost în primul rând la nivelul relațiilor din comunitatea în care muncim și trăim. Asteptarea noastră e ca un număr cât mai mare de colegi să rezoneze cu acest program, iar părinții să ni se alăture pentru a înțelege împreună nevoile copiilor”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare