Închide

Un jurnalist sibian testează trenul privat pe ruta Sibiu – Cluj. Care sunt concluziile după ce a mers cu operatorul privat și s-a întors cu ”săgeata albastră”

ActualitateTop News by Actual de Cluj - ian. 11, 2022 0 936

Un jurnalist sibian a testat trenul privat introdus pe ruta Sibiu – Cluj-Napoca în prima zi de funcționare și notează concluziile, dar și diferențele – notabile – dintre operatorul privat și CFR Călători, cu al cărui tren s-a întors din Cluj.

În această dimineață am plecat din Gara Sibiu cu primul tren Regio Expres al companiei Interregional Călători S.R.L., un concurent pentru CFR Călători proaspăt intrat pe piața sibiană. Pentru a testa serviciile oferite, am pornit la prima oră cu noul tren privat care leagă Sibiul de Cluj-Napoca și m-am întors în oraș cu primul tren al CFR pe care l-am găsit în orar”, notează turnulsfatului.ro. ”Nu m-am dus nici cu preconcepții și nici cu așteptări prea mari. Mai ales că una dintre diferențele dintre cele două companii de transport pe calea ferată se simte înainte de a ajunge în gară. Adică pe internet. Dacă la Interregional Călători S.R.L. mi-am putut face cont, am plătit călătoria și am primit biletul pe mail în câteva minute, la CFR nu am putut cumpăra bilete pe ruta aleasă de mine.
Pe urmă, se spune că prima impresie contează. Am ajuns în Gara Sibiu la ora 06:35 și, după ce am cumpărat biletul de întoarcere de la casierie, ca pe vremuri, m-am îndreptat spre peronul 3, unde am constatat că viața bate filmul. Adică trenul Regio Expres nu arată chiar ca în pozele de promovare pe care le văzusem săptămâna trecută, cu ocazia comunicatului de presă. Acolo trenul părea ca scos din cutie. În realitate are vopseaua tocită și ștearsă, vreo două geamuri sunt împăienjenite de la pietrele aruncate în ele și am găsit chiar un scaun cu tapițeria tăiată”.

Jurnalistul Ștefan Dobre notează că acestea sunt ”detalii punctuale pe care le vezi când te așezi” și că în general noul tren are un aspect ”îngrijit, este curat și aerisit”. ”Scaunele sunt distanțate, confortabile și, deși afară temperatura arăta minus un grad, înăuntru era cald și plăcut. La plecarea din Sibiu am fost fix trei călători, eu având practic propriul meu vagon”.

Înapoi jurnalistul a călătorit cu celebra ”Săgeată albastră” a CFR Călători. ”Prima diferență notabilă: Trenul era mult mai aglomerat. Și în fiecare haltă până în Sibiu s-au tot urcat oameni: navetiști care veneau la muncă, studenți, elevi și chiar localnici care aveau diverse treburi în oraș. Abia am găsit un loc liber să stau jos lângă un domn cam neîngrijit care dormea profund. Dacă la dus am stat confortabil și chiar am putut lucra câte ceva la laptop, la întoarcere aveam degetele bocnă. Temperatura din tren era apropiată de cea de afară și toată lumea stătea cu geaca în spate și mâinile în buzunare. Mulți și-au păstrat și căciulile pe cap. Dacă la dus m-am plâns de câteva defecte punctuale, la întors am găsit atât de multe că am renunțat să le mai notez. Aceleași geamuri croite de pietre aruncate în mers. Graffiti și mâzgălituri pe pereți. Cotiere soioase între scaune. Și, preferatele mele, geamuri umede pe care se scurgeau picuri de apă”, sunt concluziile sale. ”Nu pot să spun nimic de miros pentru că mi-am ținut tot timpul masca corect pe nas, ceea ce nu pot spune despre o parte însemnată a călătorilor. Cred că vreo 30% dintre ei nu purtau deloc, iar restul doar atârnată. Nici măcar controlorul nu o ținea pe nas”.

Concluzia – ”momentan noul tren privat care circulă între Sibiu și Cluj este net superior celor ale CFR-ului: Căldură, curățenie și confort. Pe de altă parte, trenurile CFR-ului în esență nu sunt proaste, oamenii le strică. Dacă și trenul Regio Expres ar fi fost la fel de aglomerat probabil că experiența nu ar fi fost atât de diferită”.

Aici reportajul

Citește și:

O companie privată de transport pe calea ferată introduce o cursă Cluj-Napoca – Sibiu, durează 4 ore, costă 24 de lei

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare