Închide

Un grup de liceeni strânge mii de euro pentru un centru pentru copiii cu tulburări din spectrul autist

Actualitate by Actual de Cluj - apr. 29, 2019 0 85

Un centru pentru copiii cu tulburări din spectrul autist, înființat la Cluj în urmă cu un an, primește donație de mii de euro de la un grup de liceeni.

Un grup de voluntari care încă nu au terminat liceul au adunat 5.000 de euro la un bal de caritate pentru asociația JoyStory din Cluj-Napoca, ce se ocupă cu terapia copiilor cu tulburări în spectrul autist.  Grupul e format în special din elevi de liceu. „Ideea de a organiza un bal pentru a sărbători cei 15 ani de existență a clubului a apărut cu aproximativ un an în urmă. Cauza pe care am decis să o ajutăm a apărut câteva luni mai târziu, când un grup de membri noi au prezentat un proiect prin care să ajutăm copii diagnosticați cu autism. Ulterior, am găsit Centrul JoyStory, am făcut o vizită acolo, unde le-am cunoscut pe cele trei fete- aproape de o vârstă cu noi- care au înființat această asociație și i-am întâlnit pe o parte din copiii ajutați de ele. Sunt copii care merită tot sprijinul din lume, iar povestea din spatele asociației, dorința și implicarea necondiționată a celor trei membre fondatoare, ne-au convins că este o cauză pentru care merită să luptăm din plin”, a explicat Alexandru Ignat, președintele clubului.
La evenimentul din 20 aprilie au participat 125 de persoane, care au făcut donații directe, au participat la o tombolă sau au licitat pentru diverse obiecte.

Asociația JoyStory a fost înființată în februarie anul trecut în Cluj-Napoca și se autosusține, de aceea are nevoie permanentă de fonduri pentru terapia copiilor, care implică dotări și materiale de lucru dintre cele mai variate: senzoriale- precum tuburi cu lumini sau table interactive, cât și din categoria celor care stimulează motricitatea grosieră prin echipamente specifice- spaliere, spre exemplu. „În terapia comportamentală avem nevoie de diverse materiale educaționale pentru dezvoltarea diferitelor abilități – sortări, potriviri, poziții spațiale, povești terapeutice, planșe pentru identificarea emoțiilor și raționamentelor, sau pentru dezvoltarea relațiilor cauză –efect – dar și de materiale care să ne ajute la predarea abilităților sociale prin tehnici specifice precum video-modelling – scenarii sau povești proiectate. De asemenea, în terapie sunt necesare și jocurile tematice sau jocurile de rol cu impact asupra dezvoltării diferitelor abilități funcționale sau sociale cu materiale specifice. Ne dorim și achiziționarea unui echipament pentru evaluarea abilităților cognitive și ale limbajului”, spune Iulia Părăuan, una dintre cele trei tinere care au înființat Centrul JoyStory.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare