Închide

UMB, primul constructor care unește provinciile și prin autostradă. Autostrada Moldovei, șanse reale de inaugurare înainte de termenul limită din PNRR – 2026. Italienii și turcii trec Carpații cu Autostrada A1 de-abia în 2028

Economie by Actual de Cluj - ian. 24, 2023 0 55

UMB este primul constructor din România care unește două provincii și prin autostradă: Muntenia cu Moldova prin Autostrada Moldovei, contracte fiind semnate cu firmele lui Dorinel Umbrărescu de la Buzău până la Bacău (aproape 180 km), iar alți 77 de kilometri dintre Bacău și Pașcani așteaptă decizia CNSC la contestația Danlin. Constructorul băcăuan lucrează pe cele șapte loturi contractate, „capetele” de la Buzău și Focșani fiind în șantier încă de la sfârșitul anului trecut, iar din primele zile ale lui 2023 au început lucrările pregătitoare și pe secțiunea Focșani – Bacău, la nici o lună de la semnarea contractelor, după cum arată Economedia.ro.

Așadar, cu o decizie favorabilă de la CNSC, Autostrada Moldovei Buzău – Pașcani (aproximativ 250 km) poate deveni o afacere cap-coadă a UMB și, totodată, o provocare lansată constructorului de a termina lucrările înainte de termen, 30 de luni pentru loturile lungi (lotul 2, de mijloc, al secțiunii Focșani – Bacău are 39 de kilometri și este cel mai lung lot de autostradă contractat din țară), respectiv 20 de luni și 26 de luni pentru loturile mai scurte. Practic, 2025 trebuie să fie anul în care, pentru prima dată, două din cele trei mari provincii istorice din România sunt unite și prin infrastructură de transport modernă, în acest caz autostradă, calea ferată (reabilitarea la 160 km/h) fiind mult în urma proiectelor rutiere.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu