Închide

Ultimul mare contract prin PNRR pentru modernizarea liniei de tren Cluj Napoca-Oradea va fi semnat vineri, cu asocierea Aracada-Alstom. Din opt mari contracte pentru lucrări de reabilitare, la CFR a mai rămas de semnat doar lotul 1 Caransebeş-Lugoj

EconomieTop News by Actual de Cluj - dec. 27, 2022 0 273

CFR Infrastructură va semna vineri, 30 decembrie, contractul pentru modernizarea primului lot al Magistralei CFR Cluj Napoca-Oradea (frontieră Ungaria), ultimul mare contract pentru această magistrală şi al şaptelea mare contract feroviar cu finanţare din PNRR, potrivit unui anunţ oficial al Companiei. Lotul 1 Cluj Napoca-Aghireş are o lungime de 31 kilometri, iar valoarea este de 1,6 miliarde lei. Semnarea contractului este posibilă după ce contestaţiile Astaldi şi PORR au fost respinse aşa cum Economedia a anunţat aici. Pe 21 decembrie 2022, CFR Infrastructură a semnat cu Asocierea RailWorks (Arcada+Alstom) şi contractul pentru lotul 2, Aghireş-Poieni. Practic, din cele opt mari contracte feroviare prin PNRR, Compania a reuşit să semneze şapte contracte cu o valoare de 14,7 miliarde lei însemnând 87 % din valoare. Singurul contract care încă nu a fost parafat este lotul 1 Caransebeş-Lugoj, primul lot al Magistralei M 100 Caransebeş-Timişoara-Arad.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, arată economedia.ro.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu