Închide

Trenul metropolitan ar urma să fie implementat în decurs de 4 ani, din care primul an e dedicat organizării și finalizării licitației de proiectare și execuție

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - oct. 21, 2024 0 205

Proiectul trenului metropolitan revine la ultima ședință extraordinară din mandatul actualului Consiliu Local, așa cum a anunțat deja primarul Emil Boc.

Potrivit studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției este de peste 231 de milioane de euro. Proiectul ar urma să fie implementat în 4 ani ,pe un buget multianual. Primăria a anunțat că mizează pe fonduri europene.

 

Trenul metropolitan ar urma să aibă un parcurs de 48,8 kilometri, de la Gârbău, prin Cluj-Napoca, până la Bonțida. Traseul ar urma să fie deservit de 7 garnituri de tren, fiecare cu câte 420 de locuri. Acestea ar urma să circule la intervale de 30 de minute între orele 06:00 și 19:00, iar după ora 19:00 și până la 22:00, frecvența va scădea la un tren pe oră. Proiectul implică înființarea unui serviciu de transport pe cale ferată, pe parcusul amintit, de către Primărie și parteneriat cu Companie de Căi Ferate. Consilierii locali urmează să discute la ședința din 22 octombrie două proiecte de hotărâre pentru proiectul trenului metropolitan.  Primarul Emil Boc a anunțat deja că proiectul trenului va fi depus pentru accesarea de fonduri europene, după aprobarea respectivelor proiecte. Este vorba despre aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului și despre constituirea parteneriatului dintre Municipiul Cluj-Napoca în nume propriu și în numele UAT-urilor Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău, cu Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA pentru implementarea proiectului de tren metropolitan și aprobarea protocolului de implementare a proiectului.

Potrivit studiului de fezabilitate, aflat pe masa Consiliului Local la ședința extraordinară din 22 octombrie valoarea totală a investiției este estimată la 1.149.916.114,67 lei (inclusiv TVA), echivalentul a 231.027.467,09 euro. Din acest total, costurile de construcție și montaj (C+M) ajung la 348.109.393,83 lei, adică aproximativ 69.937.998,52 euro. Proiectul ar urma să fie finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile, alocări din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, precum și contribuții din partea bugetelor locale ale municipiului Cluj-Napoca și comunelor Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu și Bontida.

Eșalonarea cheltuielilor este prevăzută pe o durată de trei ani:

Anul 1: 302.108.323,78 lei (60.696.010,72 euro), reprezentând 26% din investiție;

Anul 2: 457.244.861,79 lei (91.864.198,54 euro), reprezentând 40% din total;

Anul 3: 390.562.929,10 lei (78.467.257,83 euro), acoperind 34% din valoarea investiției.

Proiectul ar urma să fie făcut  în 48 de luni, împărțite astfel: 12 luni pentru procedurile de licitație și alte 36 luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.

Detalii despre proiect: AICI.

sursă foto: captură video

Nici un comentariu

Scrie un comentariu