Tramvaiele încă huruie asurzitor în Cluj-Napoca/Dar, vor fi „videcate”, anunță Compania de Transport, cu un utilaj de peste 1,1 milioane de euro
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - dec. 06, 2024 1 398
Un strung subteran cu comandă numerică pentru strunjirea roților de tramvai, fără demontare, a fost pus în funcțiune în luna octombrie în hala depoului de tramvaie din Cluj-Napoca, a arătat Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. Cu acest utilaj în care CTP a investit circa 1,1 milioane de euro se va interveni ori de câte ori este nevoie pentru reducerea vibrațiilor în cazul tramvaielor care circulă prin oraș, mai arată instituția. Clujenii s-au plând tot anul că tramvaiele Astra huruie infernal și că le aud și când călătoresc cu ele și când trec pe strada sau stau în locuințele cu vedere la linia de tramvai din Cluj.
„Urmare directă a instalării acestuia este scurtarea procesului de rectificare, mai precis de la 5 zile la o zi, astfel încât intervenția se face ori de câte ori se constată necesitatea eliminării vibrațiilor (valoarea investiției este de 1.100.000 de EURO). Precizia prelucrării bandajelor, scurtarea timpilor pentru rectificare a bandajelor, eliminarea efortului uman implicat în procedură, respectiv de la 15 muncitori la doar 2 muncitori, reducerea vibrațiilor generate de planeitățile care apar pe bandaje și reducerea poluării fonice fac ca tramvaiul să fie o alegere inteligentă și verde în deplasările zilnice”, a anunțat CTP Cluj-Napoca.
Compania de Transport Local Cluj-Napoca care are 28 de garnituri noi de tramvai achizitionate de la Astra Arad a anunțat încă din vara acestui an că are în vedere invesții pentru intervenții la bandajele (încălțămintea) roților de tramvai pentru reducerea huruitului acestora. Clujenii au reclamat că noile tramvaiele sunt mult mai zgomotoase decât cele poloneze, cumpărate în trecut.
„Tramvaiele Astra sunt achiziționate de 3-4 ani de zile. Încă sunt în garanție. Periodic avem întâlniri cu furnizorul și încercăm să ținem cât mai aproape acest capitol de zgomot (…) Intervenim la aceste tramvaie. În prezent lucrăm la un proiect privind acea rectificare a bandajelor, acestea fiind acea încălțăminte a roților de tramvai. Am reușit să achizionăm un strung special din Germania, o producție cu totul deosebită. În ce privește acea stungire a bandajelor, va aduce o mai bună exploatare și în ceea ce privește zgomotul. Noi am făcut o serie de măsurători și pe partea de zgomot. Nu tramvaiele sunt cele mai zgomotoase. Pe zona Garibaldi, unde au fost sesizări, zgomotul produs de tramvaie este sub zgomotul traficului general. Ne preocupăm constant de problema tramvaielor Astra. Calitatea lor este bună spunem noi. Mai pot suferi îmbunătățiri. Este perioada de garanție. Peste tot unde Astra a livrat în țară tramvaie, București, Timișoara, Iași, Cluj, Oradea, Arad, orașele se confruntă cu aceste probleme. Repet, sunt probleme care ne preocupă zi de zi”, esplica Liviu Neag, directorul CTP în vara acestui an.
Din 2021, Cluj-Napoca are un parc de tramvaie 100% modern și nou, format din 24 de tramvaie Astra Imperio si 4 tramvaie PESA. achizitionate in 2012.
poa sa slefuiasca la ele pana la ax.
problema e la boghiuri deci la producator.
doar Astra troncane. PESA is ok