Închide

TOP Cele mai valoroase branduri românești

Economie by Actual de Cluj - apr. 27, 2022 0 828

Retailerul online eMAG a devenit cel mai valoros brand românesc, urmează Dacia și Dedeman, conform unei evaluări realizate de Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, transmite Economedia.ro.

Această schimbare istorică la vârful clasamentului a rezultat din creșterea brandului de e-commerce, favorizată de orientarea mai accentuată a consumatorilor către online în timpul pandemiei, combinată cu scăderea veniturilor Dacia.

Dedeman (a cărui valoare de brand a crescut cu 24% până la 504 milioane euro) si Altex (în creștere cu 31% până la 123 milioane euro), reprezintă, împreună cu eMAG, creșterea brandurilor din retailul românesc. In pofida faptului că operează în principal prin magazine fizice, într-un mediu puternic afectat de restricțiile din timpul pandemiei, brandul Dedeman a crescut și rămâne cel mai valoros brand deținut integral de acționari români, protejându-și poziția a treia în clasament. Brandurile de retail sunt bine poziționate pentru a profita de creșterea cererii de bunuri în perioada post-pandemie, mai arată Brand Finance.

Valoarea combinată a primelor 50 de branduri a crescut cu 5,6% față de clasamentul de an.

În procesul de calculare a valorii de brand, Brand Finance determină de asemenea forța relativă a brandurilor (Brand Strength), printr-un complex de factori care evaluează investiția în marketing, brand equity și performanța de business. În conformitate cu standardul ISO 20671, Brand Finance încorporează în evaluare și rezultatele cercetării proprii de piață cu peste 100.000 de respondenți în peste 30 de țări și 30 de sectoare economice.

După această măsură, brandul Banca Transilvania (valoare de brand în creștere cu 6% până la 397 milioane euro, pe locul 5 în clasamentul valoric) este cel mai puternic brand românesc, intrând în zona de „elită” a ratingului AAA+

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu