Închide

Termen nou pentru finalizarea rețelei de închiriere biciclete din Cluj

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 09, 2015 0 703

Proiectul administraţiei clujene de încurajare a transportului cu bicicleta în oraş şi în comunele Floreşti şi Apahida a pornit la drum în 2012 și a avut deja trei termene de finalizare anunțate. 2015 este anul în care proiectul trebuie implementat. Termenul din acte este luna august.

Primarul Emil Boc declara că până la finalul lui 2015 toate proiectele europene derulate de primărie cu fonduri europene (pe Axa I ) trebuie finalizate deoarece după data de 31 decembrie nu se va mai deconta niciun leu. Așa că proiectul de bihe sharing al primărie se va supune acestei exigențe, deci se va finaliza anul acesta. Acesta este cel mai prost scenariu, recunosc reprezentanții primăriei.

Termenul din ultimul act adițional este luna august 2015 până când trebuie finalizate: trasarea pistelor de biciclete pe traseul Florești – Cluj-Napoca-Apahida, interconectatarea stațiilor de închiriere și deservirea acetora cu cele 500 de biciclete achiziționate în cadrul proiectului.

Inițial, proiectul de încurajare a transportului cu bicicleta în Cluj trebuia finalizat în august 2013. Apoi în aprilie 2014. Și mai apoi în august 2014. Stațiile de închiriere au fost montate în oraș dar nu au putut fi interconenctate și date în folosință din cauza unor erori din caietul de sarcini. Așa că primăria a mai făcut o licitație în 2014 pentru lucrări suplimentare în cadrul proiectului. Plus o altă achiție pentru întreținerea sistemului de bike-sharing, contract pe patru ani, susținut cu bani de la bugetul local.

pista

Reţeaua pe care primăria trebuie să o realizeze implică crearea a 50 de puncte pentru închirierea bicicletelor (din care 43 în Cluj-Napoca şi restul în comunele Apahida şi Floreşti) şi dotarea acestora cu 500 de biciclete, dar şi trasarea unei rute speciale pentru biciclişti între Apahida, Cluj-Napoca şi Floreşti (14 kilometri de piste). Proiectul este unul cu finanţare europeană, în valoare totală de 14 milioane de lei. Contractul cu Viacor Engineering a fost încheiat la 11,9 milioane de lei şi implică realizarea efectivă a reţelei. După finalizarea rețelei clujenii urmează să primească carduri de la primărie pe baza buletinului, card cu care pot circula cu bicicleta prin oraș iar apoi o pot lăsa în oricare dintre rastelurile din rețea.

Contractul pentru realizarea rețelei de biciclete a fost suplimentat de două ori. Inițial cu aproape 200.000 lei (lucrare adjudecată Viacor Engineering) și apoi cu 1.5 milioane de lei (lucrare adjudecată către Ceziana Star din Alba). Ambele contracte au curprins lucrări suplimentare necesare implementării proiectului iar finanțare e asigurată de primărie.

De întreținerea rețelei de biciclete se va ocupa firma Wind Technologies din Brașov care lucrează și acum alături de Viacor la implementarea contratului din cadrul proiectului european. Contractul a fost încheiat de primărie la finalalul anului trecut la valoarea de 7.205.647 lei, fără TVA, după o licitație controversată. Respectivul contract a fost adjudecat mai întâi Regiei Domeniului Public din subordinea Consiliului Local, însă CNSC a stabilit că aceștia nu au avut o ofertă conformă.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare