Închide

Sute de muncitori pe un important tronson de autostradă lângă Cluj unde lucrările au început încă din urmă cu două decenii, dar avansul, în cinci luni, e de doar sub 13%

EconomieTop News by Actual de Cluj - iun. 29, 2025 0 481

Sute de muncitori pe un important tronson de autostradă lângă Cluj unde lucrările au început încă din urmă cu două decenii, dar avansul, în cinci luni, e de doar sub 13%.

Șeful Companiei Naționale de Autostrăzi Cristian Pistol a publicat ieri imagini de pe șantierul secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a autostrăzii Transilvania, lângă Cluj, tronson deschis de constructorul american Bechtel încă din urmă cu mai bine de 20 de ani și abandonat ulterior. Acum lucrăirle sunt continuate de un antreprenor român, Construcții Erbașu, care a mobilizat pe cei 26,35 kilometri ai tronsonului un număr de 521 muncitori, cu 280 de utilaje. Lucrările au început în 20 ianuarie și au ajuns la un progres fizic de 12,75%.
Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 884,12 milioane lei fără TVA, iar antreprenorul are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor.

Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni – 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări.

În 16 iunie 2024 au fost marcați 20 de ani de la prima cupă de excavator dată de constructorul de la acea vreme, Bechtel SUA, pe Autostrada Transilvania între Biharia și Suplacu de Barcău. Constructorii de la Erbașu sunt aflați la primul lor sector de autostradă. Tehnic, tronsonul nu este într-un relief dificil și dealurile au avut timp să se așeze.

Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat. Pe acest sector zace vestitul viaduct de 1,8km peste lacul Suplacu de Barcău care a costat la acea vreme o sută de milioane euro și a fost terminat de Bechtel în 2012, în urmă cu mai bine de zece ani.

Citește și:

Erbașu a predat Proiectul Tehnic pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, din Autostrada Transilvania

Nici un comentariu

Scrie un comentariu