Închide

Studiu la Cluj: 1 din 3 copii școlari nu are acces la învățătură pentru cursuri online, de trei ori mai mult decât apar în statisticile ministerului

EducaţieTop News by Actual de Cluj - mai 09, 2020 0 146

Unul din trei copii din România nu are acces la infrastructură pentru învățământul acasă, arată un sondaj realizat la Cluj.

E vorba mai exact de o treime dintre copiii înscriși la școală, din România. ”Din analiza datelor rezultă însă că doar 68% dintre copii au acces, ceea ce înseamnă că rămân pe dinafară un procent semnificativ, 32%, proporție substanțial mai mare decât procentul indicat de MEC de doar 9%. Practic, potrivit studiului IRES, 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces la un dispozitiv dedicat pentru școala online”, arată studiul.

Ținând cont de numărul elevilor înscriși în învățământul preuniversitar, anul școlar 2019-2020, adică peste 2,8 milioane de elevi, numărul efectiv al copiilor care nu au acces sau au acces limitat la un dispozitiv pentru a participa la educație online este de fapt de 903.870 elevi, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerul Educației și Cercetării. ”Estimările ministerului, putem presupune că sunt rezultatul culegerii de date inițiate de către acesta, prin intermediul inspectoratelor școlare și a școlilor, pentru a afla care este numărul copiilor care, din motive de dotare, nu au acces la școala online. Fiind foarte preocupați de subiect, am analizat cât mai multe tipuri de
chestionare online, distribuite de către unitățile școlare spre completare de către părinte pentru fiecare copil în parte. Am observat că în multe dintre aceste chestionare părintele a fost întrebat doar dacă elevul are acces la un dispozitiv, nu dacă are acces individual și nici dacă acel dispozitiv este funcțional. Drept urmare, conform declarațiilor părinților acestora, 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar nu au acces individual exclusiv la un dispozitiv funcțional (desktop, laptop, tabletă), ceea ce face ca prezența elevilor la orele organizate online să fie parțială sau deloc. Credem că acest procent trebuie luat în considerare când se discută alocarea bugetară și considerăm că suma pe care o ia în calcul MEC, cea de 150 milioane de lei pentru echiparea a 250.000 de
elevi este insuficientă”.

Procentul de 9% se referă la o declarație a ministrului Educației Monica Anisie din 5 mai, care arăta că statisticile
ministerului arătau că în jur de ”250.000 de copii au nevoie de echipamente pentru a putea să facă educație online și aceste echipamente noi le achiziționăm și cu internet pentru doi ani plătit, în așa fel încât să nu existe probleme”.

Studiul a fost realizat pe 1.319 respondenți, dintre care peste o mie de părinți cu copii școlari.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu