Închide

Studiu: Jumătate dintre companiile industriei serviciilor de busines din Cluj spun că în primul trimestru al anului a crescut rata plecărilor din companie

Economie by Actual de Cluj - sept. 29, 2022 0 109

Reîntoarcerea angajaților la birou e cea mai mare provocare pentru companiile din industria serviciilor pentru afacer, arată o analiză a asociației Business Service Leaders în România (ABSL). Asociația a organizat la Cluj un workshop, la care au adunat în jur de 100 de specialiști din industria locală a serviciilor pentru afaceri. Peste 50% dintre companiile industriei serviciilor de busines din Cluj spun că în primul trimestru al anului a crescut rata plecărilor din companie și că încearcă să compenseze acest lucru prin salarii și pachete de beneficii,

În urma întrunirii, organizatorii spun că aproximativ jumătate dintre companiile locale au afirmat că cele mai mari provocări post pandemie sunt legate de implicarea și motivarea angajaților, precum și de modalitățile de a-i determina să se reîntoarcă la birou.

Cu toate că peste 60% din companii au implementat un model de lucru hibrid, realitatea este că foarte puțini angajați vin frecvent la birou, mulți dintre ei preferând în continuare să lucreze exclusiv de acasă. Acest “acasă” în multe cazuri nu mai inseamnă același oraș cu locul unde este biroul, chiar dacă asta înseamnă că periodic angajații trebuie să vină și la birou pentru 1-2 zile.

“Munca în sistem hibrid va continua să fie un catalizator pentru a lucra de oriunde. Cea mai mare provocare a companiilor din industria noastră rămâne însă motivarea, implicarea si pregătirea angajaților, 28% dintre companii punând acest aspect pe primul loc. Un aspect foarte important este necesitatea prezenței la birou pentru formarea viitorilor lideri. În majoritatea cazurilor, aceștia trebuie să exerseze interacțiunea directă pentru a putea învăța să conducă echipe într-un mod competent. De asemenea, trainingurile cu participare fizică sunt mult mai eficiente, mai ales când angajații sunt la început de drum sau schimbă locul de muncă si au nevoie să vină la birou pentru a se acomoda cu noul mediu de lucru”, detaliază Cătălin Iorgulescu, vice-președinte ABSL.

58% dintre companiile industriei serviciilor de business spun că au introdus noi beneficii în timpul pandemiei, care variază de la oferirea unor echipamente de birou, mai multe beneficii din zona de sănătate și wellbeing, consiliere pshilologică sau plata unui procent din utilități.

Cele mai populare beneficii sunt în continuare legate de inițiativele de wellbeing  (sesiunile de dezvoltare personală, programele de sport, activitățile recreative, teambuildinguri sau psihoterapia, abonamente medicale). 56% dintre respondeți apreciază că nu a crescut nivelul de stres sau burnout la nivelul companiilor, iar aceste activități pot contribui la menținerea stării de bine a angajaților.

Peste 50% dintre companiile industriei serviciilor de busines din Cluj spun că în primul trimestru al anului a crescut rata plecărilor din companie și că încearcă să compenseze acest lucru prin salarii și pachete de beneficii, precum și prin programe de dezvoltare de carieră și mobilitate internă.

Peste 74% dintre companii au extins procesul de recrutare în toată țara, oferind soluții diferite de telemuncă. Cu un procent care variază între 5-25% dintre angajările făcute în acest an, companiile din industrie au extins procesul de recrutare și către alte orașe.

Acesta practică, pe de-o parte lărgește accesul companiilor la noi candidați, nefiind obligați să se limiteze la orașul în care au sediul, iar pe de altă parte contribuie și la creșterea economică a altor zone din România.

Veniturile generate de industria serviciilor pentru afaceri au fost de 9 miliarde de euro în 2021, aproximativ 180.000 de angajați lucrând în aceste companii, arată datele organizației.

Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL) este o organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa peste 70 de companii care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Nici un comentariu

Scrie un comentariu