Închide

STUDIU: Clujul, orașul cu cele mai bune servicii de guvernare electronică oferite cetățenilor / Bucureștiul intră în top 10 cu un sector

ActualitateTop News by Actual de Cluj - sept. 24, 2020 0 267

Orașele Cluj-Napoca, Sibiu, Brașov, Buzău și Oradea stau cel mai bine la capitolul serviciilor de guvernare electronică oferite cetățenilor, dintre toate orașele României, iar Bucureștiul intră în top 10 doar cu Sectorul 3, potrivit unei evaluări a implementării și eficienței guvernării electronice la nivel național, realizată de Universitatea Babeș-Bolyai.

La nivelul tuturor orașelor țării, top 10 este completat de Câmpulung Moldovenesc, Timișoara, București Sector 3, Otopeni și Baia Mare.

  • În rândul orașelor cu 40-100.000 de locuitori, cel mai bine la capitolul guvernare electronică stau Alexandria (scor 70,6), Vaslui, Alba Iulia, Focșani, Piatra Neamț, Drobeta, Deva, Râmnicu Vâlcea și Bistrița, toate cu peste 60 de puncte.
  • Dintre orașele cu până în 40.000 de locuitori, clasamentul este condus de Câmpulung Moldovenesc, Otopeni, Agnita, Câmpulung, Azuga, Popești Leordeni, Câmpia Turzii, Odorheiul Secuiesc, Mărășești și Buziaș.
  • Analiza a fost realizată de specialiștii Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul UBB. Aceștia apreciază într-un comunicat de presă că, deși a început să se dezvolte de cel puțin 20 de ani, rezultatele “în special la nivel central sunt destul de firave”. Aceasta, în condițiile în care “presiunea pentru dezvoltarea serviciilor online este evidentă, mai ales în orașe, în care populația educată folosește în mod uzual serviciile de internet pentru cumpărături sau operațiuni bancare”.

Nicu Urs, prodecan FSPAC, despre cum a fost elaborat studiul:

  • „Pentru a măsura progresele în implementarea guvernării electronice la nivel local, am creat  un  index de evaluare a serviciilor online (în principal servicii front-office) oferite cetățenilor și companiilor. Cu instrumentul nou creat am evaluat paginile de web oficiale ale orașelor și municipiilor din România. Indexul are 47 de indicatori, împărțiți în cinci categorii, fiecare cu o anumită pondere în nota finală: Ergonomie (15%), Conținut (25%), Servicii online (25%), Participare și implicarea cetățenilor (20%), Securitatea și protecția datelor personale (15%). Punctajul maxim care putea fi obținut este de 100.
  • Scorurile prezentate trebuie înțelese doar ca o fotografie de moment, care poate fi influențată de factori trecători (de pildă, o serie de orașe sunt în proces de actualizare a site-urilor, ceea ce face ca, în momentul evaluării, o parte din servicii să nu fie disponibile). De asemenea, au fost punctate doar serviciile funcționale în momentul vizitării de către evaluatori a site-ului”

Evaluarea urmează să fie reluată o dată la 2 ani.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare