Închide

Strașnicul primar al Clujului, sub asaltul celebrului model internațional Cara Delevingne

ActualitateOpiniePoliticaTop News by Actual de Cluj - oct. 24, 2018 1 2758

În uriașa goană a politicienilor după faimă și aprecieri, nici măcar simțul ridicolului nu-și mai găsește vreo însemnătate, darmite corectitudinea și onestitatea. La capitolul popularitate, edilul Clujului e cel mai disperat să demonstreze că el este locul I, cel mai bun din Cluj, cel mai „cool” din țară, cel mai tare de pe planetă. Atât de notoriu și de perfect se vrea Emil Boc încât în avântul său n-are nicio problemă să încalce cele mai elementare reguli ale bunului simț, pozând și-n extraterestru dacă momentul o cere, debitând lozincile cele mai aiuristice despre o nemaipomenită „calitate a vieții” într-un oraș sufocat literalmente de trafic, într-un Cluj care în ultimii 60 de ani se laudă cu exact zero inovații în materie de urbanism. Facebook-ul este instrumentul perfid care-i conferă lui Boc „măreție”, primarul mizând din plin pe naivitatea adâncă a credulilor care-i cântă în strună. Din păcate, sunt prea puțini clujenii care și-ar pune niște minime întrebări, legitime, în privința avidității acestui om de a poza excesiv în „politicianul perfect”, în „primarul destoinic”, iar ca primă mărturie elocventă în sensul acesta avem imaginea completă de la Pata Rât, care deși ar trebui să reprezinte o pată imensă de rușine pe obrazul administrației clujene, este ignorată de toată lumea din acest oraș, de parcă problema n-ar exista, de parcă nici n-ar fi aparținut vreodată Clujului. În schimb, suntem zilnic martorii tăcuți ai mulțimii care se dă peste cap să-l aduleze pe Boc. Iar când se întâmplă – din întâmplare – ca mulțimea să mai și tacă, are Boc grijă (el și echipa sa de postaci) să o reimpulsioneze, prin intermediul unor conturi „fake”. Fără pic de jenă, fără un minim efort de a masca cât de cât înșelătoria, postacii lui Boc se pretează la chiar orice, inclusiv la utilizarea imaginilor unor personalități cunoscute, precum este faimosul model britanic Cara Delevingne.

Avem, așadar, contul  Elizei Budica (în imagini Cara Delevingne) – pe Facebook una dintre cele mai înfocate fane ale lui Emil Boc. La profilul ei găsim informații sumare, cum că trăiește în Cluj-Napoca, că-i plac uleiurile esențiale, că simpatizează cu PNL, cu organizația de tineret a PNL Cluj și chiar și cu Dacian Cioloș. Această Eliză „Cara Delevingne” este parte din rețeaua celor mai activi postaci aflați în slujba lui Boc, având sarcina nu doar să facă „share” și „like” , ci inclusiv să posteze comentarii  – majoritatea dintre ele de o crasă imbecilitate.

Iată câtă imbecilitate și amatorism trădează numita Eliza cu față de „Cara”, care ne explică ea cum se pot „vedea” lucrurile cu „ochiul liber”,  imediat după ce primarul Boc a postat pe pagina sa imagini și informații despre vizita la Cluj a Corpului Diplomatic acreditat la București:

Inepțiile Elizăi cu față de „Cara” , care știe să vadă cu „ochiul liber” „motorul” țării, continuă în aceeași manieră. Indiferent de ceea ce postează/debitează Boc,  ”Cara” Budică apare ca o rază și-l ridică în slăvi,  se gudură ca o cățea, îl venerează și-l complimentează de să-i iasă primarului pe nas atâta lingușeală:

Fanii înfocați ai lui Boc. Cu ce se laudă, de fapt, primarul?

Printre postacii lui Boc se numără și oamenii din „camarila” sa din Primărie, precum și membrii de partid, dar mai ales doamnele din organizația politică pe care o păstorește edilul. Iar femeile din partidul lui Boc sunt multe și toate par să nu mai aibă nimic altceva de făcut decât să împărtășească și să dea sfoară în țară despre tot ceea ce zice și face Boc – iar acest lucru se vede „cu ochiul liber” – ca s-o cităm pe faimoasa Eliza cu față de „Cara” – la o simplă incursiune în paginile Facebook-ului.   Potrivit informațiilor Actual de Cluj, strategia politică a PNL e concentrată în proporție de peste 80% în mediul online, iar pentru ca primarul Boc să aibă permanent vizibilitate se consumă resurse serioase și efort consistent. Boc are la dispoziție doi fotografi, doi cameramani, secretară la ușa de la birou plus o aghiotantă (rudă apropiată) care-i verifică inclusiv corespondența și care are control și peste biroul mass-media. Boc mai are responsabili de comunicare, responsabili de mediul on-line, patroni de firme de PR (care-i sunt datori din varii motive) entități media – presa de casă –  site-uri care se pretind „presă” și care n-au altă temă decât aceea de a inventa povești care să scoată Clujul drept singura oază de lumină în „negura” României. În toate departametele și direcțiile din Primărie au fost angajați oameni de partid care-i sunt aserviți edilului, oameni care punctează și lucrează pentru imaginea lui Boc. Nimic nu mișcă în Primărie fără să-i aducă lui Boc un plus de imagine, oricât ar fi el de mic. Tot ce reprezintă Boc se rezumă la imagine, poze și fraze bombastice. Tot ceea ce ar fi trebuit să însemne dezvoltare pentru Cluj a fost comprimat în niște activități derulate în Sala Polivalentă, sau în stadionul Cluj Arena, sau pe scenă în Piața Unirii. Unde-s marile cartiere ale Clujului promise de Boc încă din 2004 încoace (Tineretului, Lomb, Borhanci?), unde-s centurile metropolitane, unde-s spațiile verzi de lângă ansamblurile de blocuri construite în ultimii ani atât de haotic, unde-s șoselele moderne, unde-s centrele de creație și conferințe, unde-s spațiile expoziționale și cel mai important: unde-i marele proiect al Filarmonicii  Cluj care se dorea un monument al designului arhitectural, o atracție pentru turiștii care obișnuiesc să stea la cozi pentru astfel de obiective în oareșe precum Copenhaga, Budapesta, Zagreb și chiar Novi Sad. Primăria a premiat cu bani grei proiectul de design pentru Filarmonica Cluj, în urmă cu mai mulți ani. Ce s-a ales de el? Cu ce se laudă, de fapt, edilul Clujului, și cu ce drept are pretenția să fie ridicat pe cel mai înalt soclu al competenței în condițiile în care, în ultimii zece ani, nu a făcut altceva decât să pozeze și să se laude, plimbându-se pe la târguri internațioanle, strângând mâinile unor ambsadori (în unele cazuri chiar plătind din bugetul public pentru aceste strângeri de mâini). În contrapondere,  orașe mai mici precum Alba Iulia, Oradea sau Arad au avansat semnificativ, investind enorm (din fonduri europene) în infrastructura rutieră, în sistemul de transport în comun și în obiectivele turistice din patrimoniu.

Lui Boc i-au trebuit trei ani, atenție, TREI ANI, ca să implementeze  un amărât de sistem pentru transportul elevilor din școlile din centrul orașului. Edilul Clujului se pretinde un „vizionar” pentru că a învățat să repete ca o placă zgâriată „mobilitate urbană” și  „inovație”, în condițiile în care toate șoselele, inclusiv cele din centrul orașului, sunt colțuroase de atâtea petice, de parcă ar fi fost traversate de tancuri, în urma unui război copleșitor. „Mobilitate urbană” și „inovație”  le servește Boc adulatorilor săi fideli într-un oraș în care traficul e la orice oră din zi incredibil de sufocant, într-un oarș în care pistele de biciclete sunt o glumă proastă, într-un oraș care nu oferă absolut nicio alternativă pentru a te deplasa cu ușurință de la nord la sud sau de la est la vest, pentru că municipalitatea pur și simplu n-a fost în măsură să conceapă și să-și asume niciun proiect viabil ]n ultimii 15 ani. Nu mai amintim despre toate proiectele publice ratate de administrația Boc, consemnăm doar eșecul lamentabil al pierderii titlului de capitală culturală europeană (2021), start pe care Clujul l-a luat cu mult înaintea Timișoarei, doar ca să piardă în mod rușions în fața Timișoarei – în ciuda sumelor impresionante cheltuite pe mofturile politrucilor angajați  de Primăria Cluj să se pretindă oameni de cultură.Acesta este eșecul răsunător pe care Boc l-a șters frumușel cu buretele de parcă nici n-are fi existat.

Mostre de adorație pentru primarul care a pierdut titlul de capitală culturală europeană

La o altă postare din iulie 2018 prin care primarul Boc a anunțat că a fost la Bruxelles, Eliza Budică Delevingne e prima care spune că Boc e cel mai democratic și mai occidental primarul din România:

Buni Oty e născută în 1950 potrivit informațiilor din profilul de pe rețeaua de socializare Facebook. Ca imagine se reprezintă pe Facebook ca un bichon maltez alb, este la fel de secretoasă cu alte informații personale, însă un lucru este foarte clar: admirația pentru primarul Boc nu poate fi ținută în frâu:

Buni Oty este cea care îl ”Felicită” cu roșu pe edilul Emil Boc, frecvent, îi transmite respectul dar nu uită niciodată să felicite și echipa primarului.

La o postare referitoare la premierea cuplurilor clujene pe care Emil Boc a ținut să o anunțe pe Facebook, Buni Oty ”bichon” a devenit și mai îndrăzneață:

Un alt tip de fan din tagma adulatorilor lei Boc: doamna plecată din Cluj, dar care vine frecvent și vizitează orașul.

Emil Boc are și alte „fane”, bașca, doamne serioase, trecute de prima tinerețe, care sunt așa de „credibile” pentru că nici măcar nu sunt din Cluj, ele sunt din alte județe ale țării sau chiar din străinătate. Un astfel de exemplu este Sandy Pricopie, potrivit profilului ei de Facebook, trăiește în Baia Mare, dar vorbește despre București. La o postare a lui Boc din 12 iulie despre Campionatul de Tenis de Masă, Sandy scrie, evident, despre „cât de fain e la Cluj și cât de rău  eîn București”:


Text realizat de Cosmina Fernoagă și Luminita Silea

Un comentariu

Scrie un comentariu