Închide

Stadiul lucrărilor la tronsonul de autostradă dintre Nădășel și Zimbor a ajuns la 57%, a estimat asociația care monitorizează lucrările de infrastructură mare din țară, se așteaptă la întârzieri, poate e gata în 2025

EconomieTop News by Actual de Cluj - iun. 13, 2023 0 276

Stadiul lucrărilor la tronsonul de autostradă dintre Nădășel și Zimbor a ajuns la 57%, a estimat asociația care monitorizează lucrările de infrastructură mare din țară, Pro Infrastructura, după ce a filmat toți cei 30,06 de kilometri ai tronsonului. Totuși, lucrările ar ajunge la întârzieri considerabile în contextul în care e unul ”foarte dificil”.

”Estimăm că stadiul fizic este aproximativ 57%”, susține asociația. ”Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria „circulăm în 2024, poate chiar din 2023” în urmă cu 12 luni la „mai vorbim prin 2025” în prezent. În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025”.

De ce? În noiembrie anul trecut antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în 13 iulie 2025. ”Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a „bubuit” la început de septembrie 2021. Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție”, susține asociația. ”Această „mișcare” birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj-Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa care executa autostrada a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare”.
Asociația Pro Infrastructura cere CNAIR să demareze de urgență licitația aferentă soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică. ”Altfel riscăm să ajungem în 2026 cu inaugurarea”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare