Închide

Sindicatul taximetristilor autorizați din Cluj-Napoca cere o hotărâre de Consiliu Local care să reglementeze transportul alternativ, ”în așa fel încât taximetriștii clujeni să nu mai fie discriminați”

Actualitate by Actual de Cluj - iun. 23, 2023 1 230

Sindicatul taximetristilor autorizați din Cluj-Napoca cere o hotărâre de Consiliu Local care să reglementeze transportul alternativ, ”în așa fel încât taximetriștii clujeni să nu mai fie discriminați”.
Sindicatul a adresat o scrisoare deschisă către Primăria Cluj-Napoca, prin care face șase solicitări, între care plafonarea tarifelor, la maxim 7 lei pe kilometru, ”pentru o protecție a cetățenilro urbei. Toate solicitările:
1. Obligativitatea obținerii Autorizației de transport și Autorizație transport alternativ pe fiecare mașină care lucrează pe raza municipiului Cluj-Napoca . Cu viza anuală pentru prelungirea autorizației
2. Sa primească respectivele autorizații doar firmele cu sediul social în Cluj-Napoca.
3. Să poarte ecusoane de identificare aprobate de primaria Cluj-Napoca.
4. Consiliul local să limiteze numărul acestor autorizații asemănător celor de taxi adică 4autorizatii la 1000 locuitori .( cel mai ridicat număr din Europa).
5. Plafonarea tarifelor la 6-7lei pe km pentru o protecție a cetățenilor urbei.
6. O atentă supraveghere a modului de funcționare (tarife, ecusoane, atestate etc.) de către Poliția Locală din Cluj-Napoca. (In cazul de față Primăria Cluj-Napoca nu poate soluționa reclamațiile clienților ride-sharing neavând nici o autoritate asupra unei părți din transportul local din orașul nostru).
Sindicatul susține că prin reglementare activitatea de ride sharing ar putea aduce zilnic la bugetul local Cluj-Napoca o suma de aproximativ 24 de mii euro suplimentar. ”Făcând un calcul elementar în urbia (sic-n.red.) noastră lucrează zilnic aprox. 2000 autoturisme cu ecuson de transport in regim de închiriere aparținând  unor firme care își au sediul în Cluj-Napoca cât și in multe alte localități din România si nu plătesc impozitele aferente sumelor încasate în Cluj-Napoca ci la domiciliul fiscal unde sunt înregistrate. Cu alte cuvinte unii încasează bani din Cluj-Napoca și nu plătesc impozit pentru acești bani la Trezoreria Cluj-Napoca! Un autoturism în regim de închiriere încasează o medie zilnică de 100 euro înmulțit cu 2000 autoturisme rezulta o suma de aprox. 200.000eu încasați zilnic din transportul local ride-sharing Cluj-Napoca. Din cei aprox. 200mii euro 30% sunt comisioane percepute de marile platforme de împărțire comenzilor adică aprox. 60mii euro ridicați zilnic din Cluj-Napoca și cheltuiți în alte părți ale lumii”, explică taximetriștii.
”Șoferii ride-sharing se reînnoiesc mereu, sunt doar prin trecere prin această meserie. Muți nu rămân să acumuleze experiență, nu sunt predictibili, au toți recenzii foarte bune care se obțin la începutul activități când sunt mai atenți, mai asumați până când unii dintre ei își arată adevărata valoare spre deosebire de taximetriști sunt de 10-30 ani în breaslă uneori predata din tată-n fiu monitorizați atent de primaria Cluj-Napoca de ani de zile”, susține sindicatul taximetriștilor.

Un comentariu

Scrie un comentariu