Închide

Se pregătesc banii mici pentru a se alege unde va fi extins transportul public ecologic. În Baciu, în Florești sau în Apahida?

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - aug. 04, 2015 0 536

Consilieiri locali vor dezbate, la ședința ordinară din 5 august, un proiect de hotărâre privind aprobarea cotizație pe cap de locuitor pentru localitățile membre în Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj din care fac parte municipiul Cluj-Napoca și șase comune vecine. Contribuția municipiului Cluj-Napoca pe 2015 va fi de peste 162.000 de lei. Cu banii, spun oficialii, se vor pune la cale proiecte pe bani europeni pentru extinderea transportului ecologic înspre sateliții orașului.

Din Asociația de dezvoltare intercomunitară Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj fac parte municipiul Cluj-Napoca și șase comune învecinate, Baciu, Florești, Apahida, Feleacu, Ciurila și Chinteni.

Asociația a fost înființată, tocmai pentru ca socitatea de transport a Consiliul Local să poată opera curse pe traseele care leagă aceste comune de Cluj-Napoca. Directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, Liviu Neag, a menționat că s-a decis creșterea cotizțiilor entităților membre, în ideea de a se aduna mai mulți bani la bugetul Asociației pentru a se putea demara o serie de studii de fezabilitate pentru introducerea transportului local ecologic în comunele învecinate.

Asociația are un buget foarte mic. Anul trecut au intrat puțini bani. Avem patru angajați, plus juridicul. Salariile sunt foarte mici. Juridicul are cel mai mult, 1000 lei. Ceilalți lucrează 2-4 ore și primesc 200-400 lei, lunar. Aceștia angajați se ocupă de partea logistică, sunt persoane de specialitate. Fac hârtiile, dosarele pentru licenșe. Nu mai știu acum pe de rost ce bani au venit anul trecut. Ceva modic. Anul acesta am decis să creștem puțin cotizația ca să adunăm mai mulți bani în bugetul asociației pentru că se dă drumul la fondurile europene și vrem să le atacăm cu câteva proiecte. Din ce se strânge, funcționăm și putem demara studiile de fezabilitate pentru proiecte. Avem în plan transport ecologic, linie extinsă de troleibuz până în Apahida și de ce nu, în Baciu. Sau chiar linie de tramvai spre Florești. Exclus pe drumul național, der găsit un alt traseu”, a spus Liviu Neag.

Acesta a adăugat că oricum este nevoie și de sume pentru asigurarea cofinanțării în cazul accesării unor proiecte cu fonduri europene și nu stică ca Asociația să fie pregătită și să aibă bani în cont. „Ne dorim foarte mult transport ecologic în zona metropolitană. De aceea vom și porni studiile. Chiar și înspre Baciu e tentant. Dintre toate comunele, Apahida se pretează, zicem noi, cel mai bine pentru extinderea liniei de troleibuz”, a mai subliniat Neag.

Pentru 2015, cotizația pe cap de locuitor pentru cele șapte localități membre a fost fixată la 0,5 lei. Consilierii lcoali urmează să aprobe la ședința ordinară din 5 august virarea banilor de la bugetul local înspre Asociație, adică peste 162.000 de lei, raportat la populația din Cluj-Napoca.

Celelalte localități, urmează să contribuie cu sume mai mici.

transport

sursa foto: transira.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare