Închide

Reprezentant al Asociaţiei Constructorilor de Automobile, după anunțul privind o potențială investiție auto în Tetarom V: „Dacă un investitor dorește 150 de hectare, de ce s-ar duce la Cluj?”

Economie by Actual de Cluj - feb. 17, 2022 0 321

Există discuții avansate cu o companie din domeniul construcției de mașini pentru a prelua în integralitate parcul industrial Tetarom V pregătit de Consiliului Județean pe un teren de 115 hectare în localitatea Luna, a anunțat recent președintele Consiliul Județean, Alin Tișe. Tișe a refuzat să dea mai multe amănunte și a spus că pe măsură ce negocierile vor înainta se vor mai afla lucruri. Adrian Sandu, secretar general al ACAROM, și-a exprimat dubiile în legătură cu posibila investiție din Cluj, transmite Economedia.  Acesta a subliniat că o fabrică de asemenea dimensiuni va avea nevoie de minimum 10.000 de angajați. „De unde îi găsești în Cluj?”

„E drept că România poate atrage multe investiții. Dar am o suspiciune. Dacă un investitor, oricare ar fi el, dorește 150 de hectare, de ce s-ar duce la Cluj? Salariile sunt mari, investiții multe, forța de muncă e puțină, e cam greu. S-ar crea o concurență uriașă. Acolo e deja Bosch, e DeLonghi, iar o fabrică pe 115 de hectare sau cât va fi, va avea are nevoie de minimum 10.000 de angajați. De unde îi găsești în Cluj? Cred că se apucă niște politicieni să vorbească când nu e cazul. Nu știu pentru ce o fac, autoreclamă, voturi, nu-mi dau exact seama. Dar dacă vină o mare companie în Cluj s-ar crea un adevărat vârtej. Ce fac, aduc vietnamezi? Le-ar mai trebui 150 de hectare ca să le facă case”, spune Adrian Sandu.

Potrivit lui Sandu, în fața unor asemenea investiții, ar trebui să se ia în calcul că în afară de utilități și altele asemenea, deciziile se iau la nivel central, adică la București. Culmea e că Ministerul Economiei, întrebat de Economedia, nu știe nimic și, de altfel, a transmis că nu deține date, pentru că investițiile străine s-au mutat la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, care a fost și el întrebat de Economedia despre situația legată de potențiala investiție. Când și dacă va răspunde, vom publica opinia ministerului.

Mai mult, Sandu spune că e posibil ca un dezvoltator să trateze pentru parcul din Cluj, și abia apoi să ia legătura cu diverse firme de automotive, fie producători, fie producători de componente auto. Dar, atenție, în zonă operează deja Bosch.

„E vorba de ajutoare de stat, de semnături, de discuții. Din experiența mea, de câte ori a anunțat un politician o astfel de investiție, nu s-a mai întâmplat. Pe model BMW, s-a apucat unul să vorbească și ăia au plecat cum au venit. Asta ca să nu mai vorbesc despre infrastructura din România și altele. Dar, dacă tratăm astfel de oferte cu inteligență, putem beneficia de investiții”, explică Sandu.

Dacă lăsăm la o parte controversa despre investiție, deși e doar o supoziție, e probabil ca pentru parcul logistic Tetarom V să se negocieze cu Volkswagen, dar nu pentru o fabrică de mașini, fie ele și electrice, ci pentru una de baterii pentru acest tip de mașini, scrie Economedia.

Articolul integral AICI

Nici un comentariu

Scrie un comentariu