Închide

„Remarul 16 Februarie” aniversează 150 de ani de la înființare

ActualitateDezvoltareEconomieTop News by Actual de Cluj - feb. 14, 2020 0 339

(P) Societatea „Remarul 16 Februarie” din Cluj-Napoca sărbătorește în aceste zile 15 decenii de existență. Început ca un modest atelier de reparat vagoane de cale ferată, astăzi reușitele companiei au consolidat poziția de lider pe piața românească de material rulant feroviar. Printre oficialitățile și persoanele publice prezente la eveniment au susținut discursuri: Înaltpreasfințitul Părinte Andrei Andreicuț Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului și Mitropolitul Clujului, Maramureșului și Sălajului, Călin Mitică, Președinte al Consiliului de Administrație „Remarul 16 Februarie”, Emil Boc – Primarul Municipiului Cluj-Napoca, Lucian Nicolae Bode – Ministrul Transporturilor, Ioan Aurel Pop – Președintele Academiei Române, Rareș Bogdan – Europarlamentar, șeful delegației române în grupul Popularilor din Parlamentul European. Au mai fost prezenți și Ioan Rus, Gheorghe Falcă, Vasile Blaga, Ovidiu Turcu, Cozmin Gușă și Vasile Dâncu.

Destinul unei idei se scrie în fiecare zi. Treptat și responsabil, focusat mereu pe o evoluție ascendentă, acesta se înconjoară înțelept, cu oameni și resurse materiale demne de obiectivele sale. Ideea sărbătorește astăzi 150 de ani.

Dezvoltarea cilor de comunicaii și a transportului de cltori i mrfuri în Transilvania secolului al XIX-lea a condus la creterea masivă a cererii de material rulant. Astfel, a devenit necesar ı̂nfiinarea unor ateliere de ı̂ntreinere i reparații pentru locomotivele i vagoanele aflate în exploatare. Atelierul de cale ferat din Cluj a luat ființă vizavi de gar, peste linii, odat cu inaugurarea liniei Cluj-Oradea, în septembrie 1870, fiind destinat iniial doar reparrii vagoanelor de cale ferat. La început, atelierul avea în dotare abia câteva maini unelte i bancuri de lctuerie. Un numr mic de muncitori se ocupau de întreinerea i interveniile necesare meninerii în exploatare a materialului rulant, majoritatea lucrrilor efectuându-se manual.

Astăzi, reușitele companiei au consolidat poziția de lider pe piața românească, prin furnizarea unei game largi de produse și servicii. Toate acestea au fost posibile datorit investiiilor majore, a programelor eficiente de restructurare a societății, a modernizrii capacităților de producie, a reorganizrii proceselor tehnologice de reparaii i a adaptrii acestora pentru modernizarea diferitelor tipuri de vehicule. Istoria îmbrățișează prezentul și, împreună, fac o reverență în fața tuturor celor care au marcat prin munca și credința lor existența și continuitatea acestui proiect.

Remarul 16 Februarie înseamnă demnitate și respect câștigat prin muncă grea, înseamnă un mijloc prin care se manifestă știința și naturalețea omului de a tinde spre un mâine responsabil și mereu mai bun. Recunoștința se îndreaptă spre cei de azi, spre cei ce-au fost și spre cei ce vom fi, mereu mai buni și preocupați de evoluție și de dinamica pozitivă a acestui proiect. Trecutul pe care îl cunoaștem ne cere să ducem tradiția mai departe. Să căutăm să dezvoltăm noi șanse și să cucerim noi obiective. Să descoperim noi orizonturi, să spargem zidurile necunoașterii și să le lăsăm copiilor noștri țelul înalt al prosperității, împuternicit cu demnitatea firească a actului științei și tehnicii. Industria românească nu moare niciodată. Împreună creștem România. La mulți ani, Remarul 16 Februarie!” – Președintele Consiliului de Administrație „SC Remarul 16 Februarie”, Călin Mitică (foto jos).

În prezent, societatea funcioneaz pe aproximativ 17 hectare, din care 12 hectare spaii de producie, care găzduiesc utilaje uor adaptabile în vederea organizrii de noi procese tehnologice pentru repararea i modernizarea vehiculelor feroviare de orice tip, precum și pentru construcția unora noi. Generaii ı̂ntregi de specialiti i-au pus amprenta ı̂n dezvoltarea societății și continuă să pună umărul la dezideratul evoluției continue pe care și l-au asumat.

Acest text are caracter de ADVERTORIAL

  • Nici un comentariu

    Scrie un comentariu