Închide

Protecția Consumatorului anunţă controale pe piaţa produselor de post, în perioada următoare

ActualitateSinteză știri naționale by Actual de Cluj - mart. 17, 2024 0 112

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC vor controla şi supraveghea piaţa în perioada postului Sfintelor Paşti, pentru a preîntâmpina orice neregulă din domeniul protecţiei consumatorilor, iar operatorii economici care nu respectă prevederile legislative vor fi sancţionaţi, a anunţat, duminică, pe pagina sa de Facebook, directorul general al instituţiei, Paul Anghel.

„Pentru ca produsele pe care le cumpăraţi în perioada postului Sfintelor Paşti să nu prezinte un pericol pentru sănătatea dvs., vă recomand să cumpăraţi produse alimentare de post numai din locuri amenajate şi autorizate, să solicitaţi şi să păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea\conformitatea sau siguranţa unui produs. De asemenea, atenţionez asupra faptului că dacă achiziţionaţi produse alimentare de post din locuri neautorizate, în care comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare, riscaţi ca produsele sa fie neconforme sau chiar nesigure acestea vă pot afecta sănătatea. Produsele de post sunt produse alimentare constituite din ingrediente vegetale, texturat proteic de soia, mixuri pe baza de soia etc. Nu cumpăraţi produse a căror etichete nu vă informează complet şi corect privind conţinutul, ingredientele sau calitatea produsului. Sfătuiesc consumatorii să citească atent eticheta produselor pentru a putea respecta Postul Paştelui şi de a evita astfel să fie induşi în eroare”, transmis Anghel conform Agerpres.

Potrivit sursei citate, consumatorii trebuie să acorde o atenţie sporită la lista ingredientelor de pe produsele de Post.

În urma acţiunilor de control desfăşurate în anii anteriori, comisarii ANPC au găsit la comercializare produse, pe a căror etichete, erau înscrise menţiuni care puteau induce în eroare consumatorii. Pe lista produselor s-au regăsit: cozonac cu rahat, cacao şi stafide, ambalat în pungi din material plastic, în compoziţia căruia se regăseau ouă, în contradicţie cu menţiunea inscripţionată pe fluturaşul colant „produs de post”; „Maioneză vegetală simplă” şi „Maioneză vegetală Shaorma” (denumirea de Maioneză se atribuie doar unei emulsii pe bază de gălbenuş de ou, ulei şi alte ingrediente); „Pizza de post” – „specialitate cu aroma pe baza de uleiuri vegetale şi cazeină (substanţă proteică din lapte)”, produsul nefiind astfel un produs ” de post”, cu efectul dezinformării consumatorilor; Utilizarea de denumiri consacrate ale unor preparate din carne precum şniţel, pate, parizer, salam, cârnaţi, cremwurşti etc. la care era ataşată sintagma „vegetal”.

De asemenea, s-a mai constatat înscrierea pe ambalajul unor produse vegetale a menţiunii „fără colesterol” sau „0% colesterol”, sugerându-se astfel că acestea ar avea caracteristici speciale, când de fapt toate produsele vegetale au această caracteristică. În plus, produsul alimentar vegetal UHT, care conform listei de ingrediente declarată pe ambalaj conţinea proteine din lapte, în neconcordanţă cu denumirea de produs, precum şi produse de cofetărie preambalate, cu menţiunea „de post”, deşi în lista ingredientelor de pe eticheta era înscris „frişcă”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu