Închide

Primele reclamații legate de funcționalitatea noii săli polivalente

ActualitateTop News by Cosmina Fernoaga - nov. 05, 2014 0 439

Municipalitatea a investit peste 70 de milioane de lei în noua sală polivalentă, inaugurând-o recent cu mare fast, după ce mai bine de un an acest proiect a stagnat din pricina anulării licitației de lucrări.  După primul concert inaugural, susținut de solistul britanic James Blunt, au apărut și primele reclamații privind funcționalitatea sălii. Organizatorii concertului ar fi solicitat ca echipamentul de lumini și sonorizare  să fie instalat pe structura superioară a sălii, însă, acest lucru nu li s-a permis, pentru că ea n-ar fi suficient de rezistentă. Sursele Actualdecluj.ro au informat că au fost discuții aprinse între organizatori și constructori/proiectanți pe tema aceasta și că în final s-a optat ca echipamentul să nu mai fie instalat sus. O altă problemă semnalată vizează parchetul special aplicat de societatea Intersport. Pentru fiecare concert, acest parchet trebuie scos, neexistând o altă soluție tehnică pentru protejarea lui. Scoaterea și reinstalarea parchetului va costa societatea de administrare a sălii minim 4000 de euro, având în vedere că procedura nu poate fi realizată decât de o firmă de specialitate, respectiv de cea care l-a instalat inițial, adică Intersport.

Cu un bueget de întreținere deloc de neglijat (cheltuieli anuale de peste 600.000 de lei), noua sală polivalentă poate fi utilizată pentru organizarea de concerte doar în anumite condiții. Concertul cu James Blunt, de pildă, era cât pe ce să nu se țină, din pricina faptului că structura superioară a sălii nu permite instalarea de echipament tehnic care trece de o anumită greutate.

Proiectantul inițial al sălii, arhitectul Șerban Țigănaș, a admis că a existat o discuție pe această temă între organizatorii concertului (TIMAF) și echipa Plan31, cea care a stabilit structura sălii. „Încă din vară, când se știa că se va organiza acest concert au fost unele discuții, cum era și normal să se întâmple, pentru că suspendarea echipamentelor de lumini și sonorizare nu poate fi făcută fără a se respecta anumite condiții. Echipa Plan31 a făcut recomandări în acest sens și știu că s-a decis să se proiecteze încă o structură intermediară, cară să susține echipamentul prevăzut în concert. Apoi nu știu ce s-a întâmplat pentru că am fost și eu la concert și am văzut că nu era agățat nimic sus. Nu știu de ce s-a renunțat, poate nu au avut suficient tip să instaleze echipamentul”, a comentat Țigănaș. Sursele Actualdecluj.ro au informat că nici structura intermediară nu ar fi făcut față echipamentului de lumini și sunet, motiv pentru care organizatorii concertului au reununțat la varianta suspendării.

O altă problemă semnalată și discutată în cadrul Consiliului de Administrație al soicetății care gestionează sala polivalentă se referă la costurile implicate pentru protejarea pardoselii, în cazul organizării unor evenimente mari cu public, de tipul concertului susținut de James Blunt. Proiectanții au emis un manual de utilizare a sălii ce prevede condiții foarte stricte în vederea protejării parchetului special care a fost instalat de societatea Intersport. Pentru acest tip de pardoseală nu se utilizează nici un soi de folie de protecție. Singura soluție acceptată presupune ca parchetul să fie scos și apoi reinstalat, după încheierea fiecărui concert în parte. Este o procedură care implică o serie de costuri suplimentare, mai ales că nu oricine poare lucra cu acest tip de pardoseală. Arhitectul Șerban Țigănaș afirmă că acest tip de pardoseală a fost prevăzut în caietul de sarcini al licitației și că de regulă este aplicat în toate sălile moderne de sport. „Pentru protecția acestui tip de pardoseală este absolut obligatoriu să se lucreze cu specialiști. De altfel, noi am făcut recomandări în manualul de utilizare a sălii, privind condițiile tehnice care necesită a fi respectate pentru echipamentul video, climatizare, acustică, pardoseală și așa mai departe. Nu e nevoie neapărat să fie angajate firme în acest sens. Dacă se ajunge la concluzia că e prea costisitor cu firme, personalul societății de administrare poate fi trimis la specializări/la traininguri pentru ca sala să fie păstrată în cele mai bune condiții”, a subliniat   arhitectul  Țigănaș. Directorul societății de administrare a sălii, Constantin Răduță, a admis și el că la concerte, parchetul nu va putea fi acoperit cu nimic. Nu crede însă că s-ar ajunge la 4000 de euro, așa cum s-a speculat și așa cum ar avea interes, probabil, firma care l-a instalat. „Vom face o analiză și vom vedea cum e mai eficient și mai puțin costisitor. Consider că tot procesul de scoatere a parchetului și apoi de repunere nu are cum să coste mai mult de trei mii de euro. Dacă se impune și e mai ieftin așa, anagajăm personal specializat. Mă gânesc că nu e atât de complicat să scoți parchet și să-l pui la loc, mai ales că nu vom avea concerte în fiecare zi”, a spus Răduță.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.