Închide

Primăria pregătește o nouă licitație pentru achiziționarea de autobuze electrice autonome

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - feb. 23, 2022 0 400

Primăria a contractat, din nou, servicii de consultanță de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca în valoare de peste 134.000 lei pentru a pregăti o nouă licitație pentru achiziționare de autobuze electrice. Caietul de sarcini trebuie să fie gata în 2 luni. Specialiștii UTCN vor fi împlicați atât în pregătirea caietului de sarcini cât și în atribuirea licitației și la recepția și punerea în funcțiune a noilor mijloace de transport în comun. Anul trecut Primăria a mai lansat o licitație, tot în baza unui contract de consultanță cu UTCN pentru achiziția a maxim 14 autobuze electrice autonome, însă procedura a fost anulată.

Primarul Emil Boc a anunțat deja că în prezent în Cluj-Napoca, 50% din flota de mijloace de transport în comun este nepoluantă, ambiția orașului fiind ca până în 2026 să ajungă la 100%.

 

În luna februarie, Primăria a achiziționat servicii de consultanță de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca pentru pregătirea și derularea licitației pentru achiziția de autobuze electrice autonome. Un contract similar a avut și în 2020, însă licitația pentru achiziția de autobuze electrice autonome lansată în 2021 a fost anulată având în vedere că ofertanții nu îndeplineau criteriile de eligibilitate. La începutul lui 2022, primarul Emil Boc a anunțat că Primăria dorește să reia licitația pentru achiziția de autobuze electrice autonome.

„Servicii de consultanță în elaborarea caietului de sarcini, a criteriilor de selecție și a factorilor de evaluare, respectiv în etapa de evaluare tehnică și financiară a ofertelor care vor fi depuse în cadrul procedurii de achiziție publică pentru achiziționarea de autobuze electrice și stații de încărcare, precum și participarea în cadrul procesului de recepție a acestora pentru municipiul Cluj-Napoca (elaborare caiet de sarcini, răspuns la clarificări, evaluare oferte, recepție și punere în funcțiune) Faza 1: Intocmire caiet de sarcini – 88000 lei Termen de executie 60 de zile lucratoare de la data semnarii contractului. Faza 2: Raspuns clarificari oferte depuse procedura SICAP – 14500 lei Termen de executie 2 zile lucratoare de la data confirmarii primirii pentru fiecare cerere de clarificare. Faza 3: Evaluare oferte procedura SICAP – 25500 lei Termen de executie 20 zile lucratoare de la data predarii ofertelor depuse pentru evaluare tehnica si 20 zile lucratoare de la data predarii ofertelor depuse pentru evaluare financiara. Faza 4: Receptie si punere in functiune – 7000 lei Termen de executie 30 de zile lucratoare de la data furnizarii produselor”, este obiectul contractului de consultanță încheiat cu UTCN.

Municipiul Cluj-Napoca și-a propus ca până în 2026 flota de mijloace de transport în comun să fie în integralitate verde, fără autobuze cu combustibil tradițional. Primarul Emil Boc s-a declarat un susținător al autobuzelor electrice în repetate rânduri dar a spus că nu exclude nici autobuzele cu hidrogen, un susținător al introducerii lor în Cluj-Napoca fiind, după cum a spus primarul, directorul de dezvoltare al Primăriei, Ovidiu Cîmpean.

”Jumătate din flota mijloacelor de transport în comun este nepoluantă în Cluj-Napoca. Obiectivul este ca până în 2026 tot ce este pe raza municipiului și în 2028 în zona metropolitană să devină verde prin achiziționarea de autobuze cu hidrogen… Îl felicit pe Ovidiu Cîmpeanu (directorul de dezvoltare al Primăriei – n.red.) că a avut curaj, eu am fost mai reținut, dar trebuie combinată varianta autobuzelor electrice cu cele cu hidrogen, pentru că acestea sunt sursele și energia viitorului. De aici va veni. Avem parteneri de la Universitatea Tehnică cu care conlucram. Avem autobuzul autonom, care va fi pe străzile Clujului în curând. Linia zero va fi asigurată de acest autobuz autonom, o linie verde în interiorul centrului istoric, până la urmă și care va da o altă șansă de mobilitate”, declara în februarie 2021 primarul Emil Boc.

Deocamdată, în Cluj-Napoca, Compania de Transport Public folosește un pic mai bine de jumătate din cele 41 de autobuze electrice la orele de vârf pentru transportul călătorilor, a arătat adevărul.ro. Mai bine de jumătate (54%) din transportul public din Cluj-Napoca s-a realizat în 2021 pe motorină, asta în timp ce 44% din parcul auto diesel este format din autobuze Euro 3 vechi şi poluante, a arătat aceeași sursă – Detalii: Oraşul smart Cluj-Napoca merge pe motorină. De ce stau autobuzele electrice de 600.000 de euro în garaj.

„Programul de circulaţie al acestora este astfel stabilit, încât să poată  efectua numărul de kilometri planificaţi cu toate sistemele auxiliare funcţionale (iluminat interior, informare călători, încălzire, aer condiţionat, etc). Pentru aceasta, autobuzele trebuie că, pe lângă încărcarea lentă din timpul nopţii, să fie încărcate şi în timpul zilei atât lent cât şi rapid, în funcţie de consumul necesar pentru tracţiune şi pentru serviciile auxiliare”, a arătat CTP pentru adevărul.ro. Compania a informat că, pentru ca 24 de autobuze electrice să circule pe străzile din Cluj este nevoie de un număr aproape dublu de autobuze de acest fel în parcul auto.

 

 

vezi și: Autobuz cu hidrogen testat în transportul public din Cluj-Napoca. În prezent, pe liniile din Cluj-Napoca circulă mai multe vehicule diesel decât electrice

Nici un comentariu

Scrie un comentariu