Închide

Primăria mută “jalba din proţap” în mediul on-line

Administrație by Luminiţa Silea - apr. 15, 2014 0 334

Administraţia are planuri ambiţioase pentru a uşura relaţia clujenilor cu instituţia şi a-i încuraja să-şi rezolve problemele de acasă, din faţa calculatorului, tabletei, sau de pe telefonul mobil.

După introducerea sistemului de plată on-line al facturilor, primăria vrea ca în acest an să dezvolte o platformă proprie de sesizări, să introducă plata on-line a abonamentelor de parcare şi să dezvolte un sistem de monitorizare a mijloacelor de transport în comun din oraş.

Cele trei idei au fost dezvoltate de tineri IT-işti în cadrul concursului hachathon din luna martie, iniţiat de primărie în colaborare cu Clusterul IT din oraş. Participanţii au avut de creat aplicaţii on-line folosind date publice puse la dispoziţie de administraţia locală clujeană. “Urmărim să îmbunătăţim serviciile on-line pentru cetăţeni. Este un proces complex în special pentru că trebuie implicate toate serviciile şi direcţiile din primăriei. S-a început cu resursele interne, chiar dacă departamentul IT din primărie este mult subdimensionat pentru nevoile unui oraş ca Cluj-Napoca. S-a introdus sistemul de plată a parcării prin SMS, plata taxelor şi impozitelor on-line, inclusiv varianta pentru telefon mobil prin QR codurile de pe înştiinţările de plată trimise anul acesta clujenilor. Toate au mers foarte bine. Pentru că avem o comunitate IT impresionantă, dacă nu există o colaborare direct cu primăria, degeaba se generează aplicaţii, pentru că ele nu ajung să fie puse în practică. Aşa am organizat hachathonul din acest an şi avem trei variante de aplicaţii pe care dorim să le implementăm: platforma de sesizări proprie a primăriei, sistem de plată on-line a parcării şi sistem de monitorizare pentru mijloacele de transport în comun”, au explicat reprezentanţii primăriei.

Aceştia au adăugat că în prezent se caută soluţii pentru colaborarea cu cei care au dezvoltat respectivele aplicaţii în aşa fel încă ele să ajungă o practică pentru administraţia locală. “Nu avem prevăzute fonduri în bugetul de anul acesta, însă cautăm formule pentru implementarea lor”, au mai adăugat reprezentanţii primăriei.

image-499d7d77e8bb5993b10a6dee5053f67767c9e13fa8415ac89ca024d40e337fcc-V

Primăria clujeană foloseşte platforma de sesizări domnulepriamar.ro deţinută în cadrul fostul grup Transilvania Media dezvoltat de Vasile Dâncu, Ioan Rus şi Arpad Paszkany. Biroul Mass media al primăria a precizat de nenumărate ori pe platformă că administraţia locală nu este obligată să răspundă sesizărilor, mai ales că acestea sunt postate pe o platformă privată, fără niciun fel de relaţie contractuală cu primăria şi nu intră sub egida legii privind liberul acces la informaţiile de interes public, având în vedere că nu sunt adresate direct primăriei.

 

Ce aplicaţii au rezultat la concursul pentru comunitatea IT

Secţiunea „Cea mai relevantă folosire a seturilor de date oferite” a avut drept căştigător aplicaţia << The DOT>>, adică un mod de vizualizare a datelor brute pe care administraţia le-a pus la dispoziţie de o manieră uşoară, în aşa fel încât clujenii să le înţeleagă uşor.
Secţiunea <<Cea mai utilă aplicaţie pentru Cluj 2015 – Capitală Europeană a Tineretului>> a fost câştigată de aplicaţia <<City Discovery>> care propune navigarea în oraş cu ajutorul unor transmiţătoare radio de proximitate care să ofere turiştilor informaţii despre monumentele istorice, evenimente şi alte manifestări legate de Capitala Tineretului.
Secţiunea<< Alegerea Primăriei Cluj-Napoca>> a fost adjudecată aplicaţiei <<Drive’n Park>> care aduce o soluţie de plată a parcării direct către primăriei, la minut, dintr-o aplicaţie mobilă.

Pe lângă cele trei echipe câştigătoare au mai existat alte două proiecte care vizează digitalizarea interacţiunii cetăţeanului cu serviciile Primăriei (transmiterea de sesizări în timp real şi altele) dar şi managementul traficului din oraş. Pentru acestea, organizatorii au cerut o colaborare între mai multe echipe participante la concurs, în aşa fel încât să rezulte o viziune integrată pe care administraţia locală să poată să o implementeze.
Cluj City Apps Hackathon a fost organizat de Clusterul IT sub egida Cluj Innovation Days 2014, în parteneriat cu asociaţia Cluj Hub și Primăria Cluj-Napoca.

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.