Închide

Primăria din Apahida vrea calitate la transportul în comun. Supune la vot majorarea prețului biletelor de călătorie

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - iun. 07, 2021 0 223

Primăria din Apahida nu este de acord să subvenționeze Compania de Transport Public a Primăriei din Cluj-Napoca și să suporte pierderile invocate de aceasta datorită pandemiei. Primarul Grigore Fati a arătat că sistemul propus de CTP prin acordarea unor compensații e discreționat și a anunțat că va supune atenției Consiliului Local cealaltă propunere de majorare a biletelor de călătorie cu 17% în medie, tocmai ca cetățenii din comună să poată beneficia de servicii de calitate din partea companiei.

„La sfârșitul lunii aprilie, Primăria Apahida a primit de la Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca o solicitare de modificare a contractului de delegare a serviciilor de transport public, modificare care cerea punerea în practică a unui mecanism de plăți compensatorii pentru a acoperi pierderile suferite de compania de transport în pandemie, ca urmare a scăderii numărului de călători din ultimul an. Suma cerută de CTP Cluj-Napoca era de 132.463 de lei pentru perioada ianuarie – martie 2021, urmând ca în fiecare trimestru să ni se solicite alte plăți, în funcție de situațiile financiare prezentate de compania de transport. Estimarea totală pentru anul 2021 a fost de 834.844 lei. Având în vedere că se cerea instituirea sistemului de compensații până în 2028 și faptul că ni se cerea o plată retroactivă, am convocat o parte dintre consilierii locali la o discuție cu conducerea CTP Cluj-Napoca pentru a ne informa mai bine cu referire la acest subiect. În urma întâlnirii s-au conturat două scenarii de lucru: plata compensației cerute de CTP Cluj-Napoca, în condițiile în care aceasta ar fi variabilă și ar da naștere unui instrument care poate fi folosit discreționar sau majorarea tarifelor de transport pentru cursele din Comuna Apahida. Ambele variante implică costuri ce vor fi plătite direct sau indirect de cetățenii Comunei Apahida. Cu excepția Municipiului Cluj-Napoca și a Comunei Florești, toate celelalte UAT-uri membre ale Asociației Metropolitane de Transport Public Cluj au optat pentru majorarea biletelor/abonamentelor și/sau reducerea numărului de mijloace de transport. În urma discuției de care am amintit mai sus, consilierii locali prezenți au ajuns la concluzia că plata compensației cerute nu este un instrument suficient justificat, transparent sau chiar necesar. În acest context, Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a propus majorarea tichetelor de transport din Comuna Apahida cu o medie de 17,58%, propunere de majorare care va intra în 8 iunie într-o ședință extraordinară a Consiliului Local al Comunei Apahida Vom încerca să identificăm cea mai bună soluție pentru comunitatea noastră, soluție care să țină costurile cât se poate de jos și care să ne permită accesul la servicii de transport de calitate”, a  anunțat primarul din Apahida, Grigore Fati pe pagina oficială de Facebook a Primăriei Apahida.

În 7 iunie, Consiliul Local din Florești a aprobat să subvenționeze (prin compensație) CTP Cluj-Napoca cu maxim 1,5 milioane lei pentru 2021. CTP a oferit simulări pentru aceste compensații până în 2021.  Consilierii USR din Florești i-au reproșat primarului Bogdan Pivariu că, în loc să se bată pentru floreșteni și pentru creșterea serviciilor din comună, se grăbește de pe o zi pe alta să aprobe subvenții pentru CTP în timp ce alte primării au refuzat sau au amânat decizia de a le acorda. „Toate comunitățile din Zona Metropolitană împart piederile, dar serviciile nu sunt egale precum cost sau calitate pentru toți”, a atras atenția consilierul local Marius Todoran.

DETALII: Primarul Pivariu arătat cu degetul deoarece se grăbește să arunce cu bani în Compania de Transport a Primăriei Cluj-Napoca fără să negocieze creșterea calității serviciilor pentru floreșteni. Autobuzele din Florești sunt pline ochi și nu au aer condiționat

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare