Închide

Primăria descurajează traficul de noapte și impune majorări de bun-simț pentru tarifele de taxi din Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - dec. 17, 2019 0 902

Primăria a acceptat majorări de 30, respectiv aproape 10% pentru tarifele de zi și noapte practicate în Cluj-Napoca. Asta înseamnă că, începând din ianuarie 2020, tarifele maximale pentru cursele de taxi cresc de la 2,25 lei/km/zi la 2,95 lei/km/zi, respectiv de la 3 lei/km/noapte la 3,25lei/km/noapte. Taximetriștii au cerut tarife mult mai mari pe timp de noapte, însă administrația a refuzat să le aceepte pentru a nu încuraja mutarea traficului de peste zi noaptea și a lăsa clujenii în imposibilitate să își găsească o mașină în timpul zilei, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

Taximetriștii clujeni cer de luni bune majorarea tarifelor de taxi practicate în Cluj. Au făcut și proteste și s-au întâlnit cu oficialii Primăriei. La o discuție de luna trecută, un lider al taximetriștilor a spus public că aceștia s-au făcut de rușine în fața primarului Boc și a viceprimarului Dan Tarcea deoarece nu au știut să își motiveze tarifele majorate, pe lege, dar că își vor face temele.

În decembrie, taximetriștii au pichetat Primăria și au protestat din nou pledând pentru acordarea de majorări.

„Am ținut cont că tarifele n-au mai crescut de 6 ani. S-a constituit o comisie de analiză și ne-am întâlnit cu reprezentanții taximetriștilor. Întâi ne-au cerut creșteri ale tarifelor pe timp de zi la 3,75 lei/km. Apoi, după ce nu și-au putut motiva propunerea, au cerut în scris 3,35 lei/kilometru. În urma analizelor pe lege, s-a acceptat pe timp de zi o creștere de 31% a actualui tarif, adică o creștere cu 0.70 lei a tarifului general actual. Atât a ieșit pe lege. Cu tariful de noapte este altă discuție. Au vrut 4 lei, dar asta însemna că toată lumea (taximetriștii -n.r.) ajungea să se mute să lucreze noaptea deoarece devenea mai rentabil. Pentru tariful de noapte, nu este nevoie de același justificări de preț. Însă noi mergem pe o politică de calitate și pentru descurajarea traficului de noapte, concomitent cu asigurarea pe timp de zi a necesarului de mașini pentru clujeni. Am constatat că după 11.30, spre exemplu, pe banda de autobuz de pe Moților staționează 50 de mașini de taxi. Este deja arhisuficient. Față de zi, costurile de noapte cu mașina și restul indicilor care intră în tarif sunt aceleași. În plus, este sporul de noapte care se aplică la salariu. Așa am acordat creșterea tarifului cu aproapte 8 % noaptea, adică de la 3 lei/km la 3,25 lei/km”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

Consilierii locali vor discuta la ședința extraordinară din 19 decembrie un proiect de hotărâre pentru majorarea tarifelor. Tarifele maximale pentru cursele de taxi urmează să crească de la 2,25 lei/km/zi la 2,95 lei/km/zi, respectiv de la 3 lei/km/noapte la 3,25lei/km/noapte.

Tarifele de taxi nu au mai crescut în Cluj de mai bine de 6 ani.

Recent, Primăria a modificat și regulamentul de transport persoane în regim de taxi din Cluj-Napoca. Numărul de licențe de taxi din Cluj-Napoca a fost stabilit la 2500 din care 2.469 sunt standard iar 31 de licențe sunt păstrate exclusiv pentru taximetrele electrice. Prin regulament, s-a impus ca din 2021 toate taximetrele să aibă instalate POS-uri pentru plata cu carduri bancare dar și ca toate mașinile să fie Euro 5. ” Se spune că  orașul Cluj-Napoca este singurul loc din România unde taximetristul îți dă înapoi restul de 1 leu. Foarte rar găsești taximetriști care spun că nu te iau pentru 2 kilometri distanță. Este un semnal important față de clujeni, față de cei care ne vizitează. Așa am dorit și noi prin regulament, să arătăm în ce direcție merge orașul –  transport nepoluant cu taximetre electrice, plata cu cardul, mașini Euro 5”, declara primarul Emil Boc în luna octombrie, odată cu promovarea noului regulament.

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.