Închide

Primăria Cluj poate semna cu turcii de la Gulermak contractul de aproape două miliarde de euro pentru Metroul din Cluj/ Contestația de la licitație a fost respinsă

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 08, 2023 0 366

Contractul de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția Magistralei M 1 în Cluj Napoca poate fi semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom, după ce contestația celuilat ofertant, Dogus, a fost respinsă. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins vineri, 7 aprilie, pe fond contestația Dogus, iar Primăria Cluj Napoca poate să semneze cel mai mare contract din Transporturi, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul și la linia din Dubai. 

Activiștii din Cluj sunt sceptici cu privire la acest contract și la încadrarea în termenele impuse de finanțarea acordată pentru lucrări din PNRR.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local. Cealaltă ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus – Siemens.

Dogus, cu o ofertă mai bună, a contestat procedura iar CNSC a respins, vineri 7 aprilie, contestația. În acestea condiții, chiar dacă Dogus merge în instanță, Primăria poate semna contractul pentru metrou cu asocierea declarată câștigătoare.

Finanțarea din PNRR de 300 de milioane Euro este pentru structura primelor 9 stații cu termen de finalizare august 2026.

 

„Contestația Dogus a fost respinsă. Primăria poate să semneze contractul cu Gülermak, iar Dogus se pregătește de Tribunal. Intrăm în acel film în care, dacă
a) Doguș câștigă, preia contractul de la Gülermak, iar dacă
b) Doguș pierde, Gülermak o să proiecteze cam un an până se dă prima lopată (în vara lui 2024, miez de an electoral, adică poate ceva acolo prin Sopor ca să nu deranjeze turmele de votanți în transhumanța lor cătă urmă) și apoi a avea mai puțin de 2 ani (!) ca să sape 9 (!) stații și un tunel până în vara 2026 (!). Deci nici vorbă. Allah Akbar!”, au scris activiștii din oraș pe grupul Clujul Civic.
Deocamdată, Primăria Cluj nu a anunțat detalii noi despre contactul pentru metrou.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVADurata totală a contractului este de 96 de luni”, anunța Primăria Cluj Napoca la finalul lunii februarie.

Este cel mai mare contract de finanțare de până acum, a transmis, pe 29 decembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, afirma Sorin Grindeanu.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu