”Astfel de declarații nedorite nu își au locul într-o Europă unde 27 de țări trăiesc în pace. De aici, din inima Ardealului, doresc să întăresc mesajul meu pentru toleranță, înțelepciune, solidaritate, respectarea valorilor europene și am convingerea că noi toți, uitându-ne în istorie, putem să înțelegem că ceea ce ne unește e mult mai important și mai puternic decât ceea ce ne dezbină”, a spus în 28 iliue, Nicolae Ciucă, aflat într-o vizită în județul Alba, întrebat fiind de jurnaliști.

Premierul de extremă-dreapta al Ungariei, Viktor Orbán, s-a dezlănțuit, sâmbătă, împotriva „amestecului” de rase europene și non-europene, într-un discurs care a atras imediat indignarea partidelor de opoziție și a politicienilor europeni.

„Noi (n.r. maghiarii) nu suntem o rasă mixtă … și nu vrem să devenim o rasă mixtă”, a declarat Orbán, sâmbătă ,la Băile Tuşnad. El a adăugat că țările în care se amestecă europeni și non-europeni nu mai sunt „națiuni”.

De asemenea, Viktor Orban a făcut o aluzie la camerele de gazare ale regimului nazist atunci când a criticat planul Bruxelles-ului de a reduce cererea europeană de gaze cu 15%. „Nu văd cum pot obliga statele membre să facă acest lucru, chiar dacă există know-how german în acest domeniu, așa cum a demonstrat trecutul”, a spus el ironic, citat de g4media.ro.

Zsuzsa Hegedüs, consilieră a premierului Viktor Orban, împuternicit guvernamental pentru politicile de convergență socială, a demisionat marți din funcție după declarațiile rasiste făcute de acesta la Băile Tușnad, transmite publicația maghiară HVG.

Zsuzsa Hegedüs este una dintre cele mai vechi colaboratoare ale premierului Orban.

Într-o scrisoare deschisă, ea l-a acuzat pe Viktor Orban că discursul ar fi fost pe placul „celor mai însetați de sânge care urăsc rasele. Îmi pare sincer rău că trebuie să pun capăt unei relații din cauza unei poziții atât de rușinoase (…) Nu știu cum de nu ați observat că, atunci când ați citit discursul, ca de obicei, ați prezentat un text pur nazist demn de Goebbels, de la precedentul anti-migrant și anti-european”.