Închide

Prefectul Vușcan si psihoza lui: picioarele angajatelor care nu-i sunt subordonate

ActualitateAdministrațiePoliticaTop News by Cosmina Fernoaga - ian. 19, 2015 0 510

Prefectul Clujului, Gheorghe Vușcan fie nu cunoaște legea după care funcționează instituția pe care o conduce, fie o cunoaște și a ales să o încalce pentru că așa vrea el. Legea 340/2004, privind funcționarea acestei structuri, spune clar că prefectul este numit de către Guvern pentru a-i reprezenta interesele în teritoriu și că în nici un caz între prefect și administrațiile publice locale (Primărie sau Consiliu Județean) nu există vreun raport de subordonare. Cu toate acestea, Vușcan se consideră șef peste bugetele și regiile Consiliului Județen și Primăriei, și se crede îndreptățit să facă presiuni asupra funcționarilor publici. Chestionat în ce calitate se amestecă el în treburile administrației județene, a răspuns că o face pentru interesul public. Sigur, liderii instituției l-au ignorat pe Vușcan în demersul său, însă el a decis să se răzbune pe  unele funcționare într-un mod total inadecvat: „Nu știu cum unele fete au fost angajate acolo, poate pentru picioarele lor lungi. Ar trebui făcute niște schimbări”, a comentat  Vușcan.

Prefectul Gheorghe Vușcan și-a câștigat notoriteatea pe plan local și național, la începutul lui 2014, când a avut loc tragedia aviatică din Apuseni. În calitatea sa de reprezentant al comitetului pentru situații de urgență, acesta i-a plimbat pe pompieri prin zăpadă, de colo-colo, ore în șir, în baza unei hărți de pe un pliant turistic. Toată țara s-a amuzat atunci de incompetenții de la Cluj, iar liderii Salavamont nu au ezitat să-i reproșeze lui Vușcan că nu le-a permis să intervină în timp util pentru recuperarea victimelor.

Banii pentru cofinanțarea proiectului intermodal ar trebui suportați de Ministerul Transporturilor

Pentru că simte că i se clatină scaunul de prefect, Vușcan s-a trezit acum că se impune să-și facă puțină publicitate. Cum? Luându-i la rost pe funcționarii Consiliului Județean și presându-i pe aceștia să-și asume unele decizii în favoarea Aeroportului, decizii pe care în mod logic ar trebui să le ia liderii actuali ai intituției, Vakar Istvan și Ion Oleleu,  cu acordul forului deliberativ județean, având în vedere că e vorba la mijloc de zeci de milioane de euro care ar umra să asigure cofinanțarea unui proiect european. Vușcan i-a convocat pe liderii administrației județene la o întâlnire, însă aceștia l-au ignorat. În schimb au fost prezenți câțiva funcționari din Consiliul Județean care au emis un punct de vedere, și anume că studiul de fezabilitate pentru un proiect de transport intermodal, în formatul în care a fost realizat, nu este eligibil pentru obținerea unei finanțări europene în baza programului urmărit de Aeroport, decât în proporție de 20% și nu de 85%. Vușcan susține  însă că el a stat de vorba cu ministrul Transporturilor Ioan Rus și cu Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, și că această finanțare poate fi acordată, totuși. El le-a reproșat funcționarilor lipsa de cooperare, apreciind că angajatele instituției ar fi niște incompetente. Vușcan nu explică, însă, de ce ministrul Transporturilor Ioan Rus nu a stat de vorbă direct cu conducerea Consiliului Județean și de ce a fost nevoie să intervină el pentru a-i presa pe funcționarii acestei instituții, având în vedere că e vorba despre o cheltuială imensă, nefiind cert dacă administrația județeană are sau nu capaciatatea de a o susține. Vușcan e curajos și-și încordează mușchii când vine vorba despre funcționare, pe care le acuză că au fost angajate pentru picioarele lor lungi, dar când vine vorba despre vicepreședintele Consiliului Județean, Ioan Oleleu, care îi este coleg de partid, îl ia pe nu știu în brațe: „Habar nu am de ce Oleleu nu sprijină acest proiect. Eu l-am chemat pe Vakar. Nu știu de ce nu au venit la întâlnire, ar trebui să-i întrebați pe ei”.

Liderul Consiliului Județean despre comportamentul prefectului

Vicepreședintele administrației județene, Ioan Oleleu, afirmă că demersul prefectului e complet inutil și că deciziile trebuie luate la nivelul executivului Consiliului Județean, împreună cu liderii partidelor din forul deliberativ, și numai în interesul județului, dat fiind faptul că bugetul instituției este unul extrem de limitat. „Este regretabil că s-a ajuns ca unii funcționari din Consiliul Județean, și încă femei, să fie atacate în această manieră. Funcționarii sunt angajați aici să ofere soluții raportându-se la lege, la ceea ce se poate sau nu se poate face. Trebuie să înțeleagă și prefectul și șeful Aeroportului și toți politicienii care se laudă toată ziua că putem face zeci de mii de lucruri, că avem un singur buget, care din păcate e destul de limitat. S-a terminat cu haiducia, cu vremurile în care fiecare făcea numai ce-i trecea prin minte”, a comentat Oleleu. El a dat asigurări că toți liderii partidelor din forul Consiliului Județean vor fi convocați pentru a se stabili o listă a proiectelor de dezvoltare. „Vom calcula, în funcție de banii de care dispunem, ce putem finanța sau cofinanța, ce este prioritar pentru anul acesta, ce rămâne pentru următorii ani. Dacă mă întrebați pe mine, efortul financiar al Consiliului Județean trebuie să se concentreze acum pe situația drumurilor din județ”, a subliniat Oleleu. Cât despre studiul de fezabilitate al Aeroportului care vizează un proiect de transport intermodal, rămâne de văzut, a mai spus oficialul. Oricum, din acest document reiese că cel mai mare beneficiar al investiției ar fi CFR-ul, și nicidecum Aeroportul, iar în mod normal principalul cofinanțator ar trebui să fie această companie, sau chiar Ministerul Transporturilor și nu Consiliul Județean Cluj, care are un buget anual de maxim 150 de milioane de euro. Sunt cinci obiective în acest studiu de fezabilitate, iar pentru cel mai important (terminal cargo Aeropor) finanțarea e prevăzută a se realiza din resursele proprii ale regiei. Un alt obiectiv se referă la legătura pietonală între Aeroport și gară, care e prevăzută din fonduri europene.  Ar mai fi legătura între terminalul Cargo al Aeroportului și cel al CFR-ului care de asemenea e prevăzută din fonduri eurpene. Apoi mai sunt alte două obiective care vizează exclusiv CFR-ul, un terminal de marfă și o stație de călători.

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.
  • Articole similare