Închide

Pompierii din Cluj: mașini învechite, posturi neocupate. ISU Cluj: „suntem încă deficitari la dotare cu tehnică”

ActualitateTop News by Actual de Cluj - ian. 30, 2019 0 746

Parcul auto al inspectoratului pentru situații de urgență din Cluj e atât de învechit, chiar dacă primește regulat mașini noi, încât într-o lună, anul trecut, jumătate din mașini au fost trase pe dreapta.

E vorba mai exact de șase ambulanțe de intervenție din totalul de 12, inclusiv ambulanța de neonatologie. În total anul trecut numărul total de zile de nefuncționare a uneia sau mai multor ambulanțe deodată a ajuns la 1.195 – pentru fiecare mașină scoasă din uz o zi a fost calculată o zi, explică șeful ISU Cluj Ioan Moldovan, ceea ce înseamnă că dacă șase mașini au fost scoase o zi din uz în raport au fost calculate șase zile de nefuncționare. „La momentul actual suntem încă deficitari la dotare cu tehnică, încă avem gărzi de intervenție care nu au cel puțin o autospecială nouă, intervenind cu cele vechi, care nu mai au eficiența de altă dată și astfel timpul de ajungere la locul intervenției este destul de mare”, arată raportul anual al ISU Cluj.

În plus pe lângă lipsa mașinilor noi, ISU Cluj se plânge și de lipsa personalului în special în segmentul de prevenire a situațiilor de urgență, unde și volumul de muncă zilnic e, arată raportul, „foarte mare”. avizare – autorizare și efectuarea controalelor în teren. „La momentul actual în unitatea noastră avem ca personal șapte oameni pe segmentul avizare-autorizare și șapte pe segmentul control și activități preventive. Dacă la compartimentul avizare-autorizare am reușit să facem față tuturor solicitărilor, pe partea cealaltă de control și activități preventive din punctul nostru de vedere șapte oameni sunt mult prea puțini față de ceea ce am avea nevoie la nivelul județului Cluj. În fiecare an noi trebuie să controlăm toate obiectivele mari din județul Cluj pe tipuri de instituții, începând cu instituții sanitare, de învățământ și alte și alte obiective mai importante. Dacă în anul 2016 în acest segment erau 25-30 de oameni vă dați seama că acum cu șapte oameni este mult prea greu să ne facem treaba, sunt zi de zi în acest sector. Ei pot fi suplimentați cu cei de la avizare-autorizare, ar fi 14 față de 25-30 în 2016, faceți și dvs. socoteala. Unitatea a fost reorganizată și s-au radiat, s-a redimensionat această inspecție de prevenire, cu toată împotrivirea noastră și rapoartele noastre la IGSU, așa s-a considerat. Vă spun sincer că nu numai noi ne plângem de acest aspect, foarte multe inspectorate, mai ales în județele mari, sunt la fel. Am avea nevoie măcar de 25-30 de oameni”, spune șeful ISU Cluj Ioan Moldovan.

Inspectoratul se confruntă și cu o lipsă considerabilă de personal – nu doar că organigrama nu e acoperită, dar ar fi nevoie de mărirea numărului de posturi. „Deficitul de personal: organigrama are 783 posturi, la finele anului trecut am avut încadrate 735 posturi. Dacă la unele subunități – Cluj-Napoca unde avem două și Dej unde încadrarea cu personal era la 93-94%, la celelalte două subunități din Huedin și Turda mai avem nevoie de oameni, raportat la numărul de posturi. Noi ca inspectorat suntem subdimensionați ca număr de posturi, pentru ceea ce se întâmplă în Cluj și misiunile pe care le avem inspectoratul nostru ar trebui să aibă 900-950 de posturi, calculul a fost făcut pe baza misiunilor și evenimentelor pe care le avem în județ. Și alte inspectorate din județe mari – Iași, Timiș și Sibiu – sunt în aceeași situație”.

Citește și:

O mașină de pompieri din Cluj are 40 de ani și e încă funcțională. Șeful ISU Cluj: „o folosim fiindcă altceva nu avem”

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu