Pistol, șeful CNAIR : licitația pentru lotul Poarta Sălajului -Nușfalău (lotul cu Tunelul Meseș) de pe Autostrada Transilvania va fi anulată. Procedura pentru tronsonul de 41 km. se reia cu licitație clasică, fără precalificare
Economie by Actual de Cluj - ian. 13, 2023 0 275
Licitația cu precalificare de pe lotul Poarta Sălajului -Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania care include și Tunelul Meseș va fi anulată și reluată pe o procedură clasică, a anunțat joi, directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, citat de economedia.ro. Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în noiembrie 2020 (mandatul Lucian Bode) pe o procedură etapizată, cu precalificare, iar valoarea estimată prin indicatorii tehnico- economici a fost de maximum 4,4 miliarde lei, dar la costurile din urmă cu trei ani, costuri care nu pot fi majorate prin Hotărâre de Guvern așa cum s-a procedat la Magistrala de Metrou din Cluj Napoca. Este puțin probabil ca, oricare dintre cei șase constructori calificați să se poată încadra în valoarea maximă de 115 % din contract (cu tot cu suplimentare).
Cristian Pistol a făcut o paralelă cu prima licitație pentru secțiunea cu ecoducte A 1 Lugoj-Deva, câștigată inițial de Mapa, dar anulată și atribuită la a doua licitație UMB : ,, precum ați văzut, anul trecut am avut o procedură similară, Lugoj-Deva, lotul 2, o procedură pe care am anulat-o, am relansat-o și într-un timp record și am semnat contractul cu un antreprenor serios, UMB. Aceeași procedură o vom aplica și acum pentru ceea ce înseamnă Tunelul Meseș ”
Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag.