Închide

Peste 800 de cărți de identitate electronice eliberate de Primăria Cluj de la finalul lunii martie

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - apr. 12, 2025 0 119

De la startul programului la nivel național, 20 martie și până acum, Primăria Cluj-Napoca a eliberat 800 cărți electronice de identitate, a anunțat primarul Emil Boc. În total, de la demararea proiectului pilot la Cluj în 2021, peste 21.000 de clujeni au ales cărțile de identitate în format nou.
Procesul de obținere a noilor buletine digitale durează doar 10 minute la Primărie și actele se ridică în 7 zile. În prezent, se poate  opta pentru 2 variante: cartea de identitate în format vechi și cartea de identitate electronică.
Care sunt beneficiile cărții de identitate electronică?
– sunt gratuite până în 2026 prin programul național derulat prin PNRR;
– se eliberează de la varsta de 14 ani, iar din iulie se vor elibera pentru toți copiii, chiar și pentru nou-născuți, la cererea părinților;
– domiciliul nu mai este scris pe cartea de identitate, astfel încât în cazul schimbării adresei, nu trebuie schimbat și buletinul;
– prezintă mai multe elemente de securitate pentru a preveni furtul de identitate;
– pot fi folosite drept document de călătorie.
Cum se poate obține o carte de identitate?
Pasul 1: se face o programare online pentru depunerea actelor necesare, accesand site-ul primăriei, secțiunea Administrație – Evidenta populatiei – Acte de identitate. Se alege tipul de buletin dorit (cel clasic sau cartea electronică), iar în funcție de opțiune, programarea se face pe site-ul primăriei sau solicitantul este redirecționat pe site-ul ministerului de interne.
Pasul 2: deplasarea pentru depunerea actelor fizic la Direcția de Evidență a Populației cu mesajul de confirmare a programării și codul unic de programare de pe telefon.
Pasul 3: Se face poza și trebuie semnate documentele necesare.
Pasul 4: În termen de 7 zile se va ridica nouă carte de identitate de la Primărie.
Prima carte electronică de identitate eliberată în Cluj a fost înmânată posesoarei în prezența diectorului director general al Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administrației și Internelopr, chestorului de poliție Cătălin-Aurel Giulescu. Este vorba despre un documente modern, securizat, de dimensiunea unui cad bancar care poate fi folosit pentru accesarea serviciilor digitate și care îndeplinește și duncția de document de călătorie. Emiterea sa este gratuită pentru persoanele peste 14 ani.
Programul de elitere a cărților de identitate digitale a avut probleme cu implementarea, însă, la finalul lunii martie, începutul lunii aprilie, primar carte digitală a fost eliberată la nivelul Direcției Județene din Cluj, pentru a se fa un semnalt că lucrurile vor merge bine și în celelalte localități din țară.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu