Închide

Pe ce au cheltuit românii de Paște? Aplicație financiară: Mai puțini bani pentru mâncare și shopping, mai mulți pentru experiențe și socializare

Economie by Kristina Reştea - apr. 28, 2022 0 90

În perioada sărbătorilor pascale (12 – 27 aprilie 2022), clienții din România ai unei aplicații financiare au cheltuit cele mai mari sume cu divertismentul (18% din volumul total al plăților făcute cu Revolut), la shopping (18%) și pentru cumpărăturile la supermarket și în magazinele alimentare (14%), arată datele Revolut.

Un utilizator român a efectuat cel puțin 10 tranzacții cu Revolut, în această perioadă, realizând plăți în valoare de aproximativ 975 de lei (sumă medie/ utilizator). Dacă ne raportăm la perioada 12-27 aprilie 2021, suma medie cheltuită de un utilizator Revolut a crescut cu 21%, iar numărul tranzacțiilor aproape s-a dublat  

Două tendințe sunt de notat, comparativ cu anul trecut, ambele influențate de contextele economice și sanitare diferite, spun reprezentanții Revolut. În primul rând, se remarcă o tendință de diminuare a ponderii cheltuielilor cu produsele alimentare și shopping-ul, raportat la totalul cheltuielilor realizate de clienții aplicației. „Cu alte cuvinte, deși au avut mai mulți bani de cheltuit, în structura bugetului individual, ponderea achizițiilor de produse alimentare și a segmentului de shopping în totalul plăților realizate s-a micșorat în 2022 față de 2021, de la 16% la 14% pentru cumpărăturile în magazinele alimentare și de la 22% la 18% pentru shopping”, spun cei de la Revolut.

Pe de altă parte, relaxarea condițiilor de călătorie și intensificarea mobilității au condus la o creștere a ponderii cheltuielilor cu serviciile turistice (de la 4% la 8%), cu restaurantele (de la 6% la 10%) și cu transportul (de la 8% la 10%).

Deși cheltuielile în scopuri turistice au reprezentat doar 8% din totalul plăților, această categorie a înregistrat cea mai mare creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, de aproape 4 ori, fiind urmată de cea a serviciilor de ospitalitate și restaurante (+189%) și transport (+135%).

Așadar, în configurația bugetului pentru sărbătorile pascale din 2022, utilizatorii români au alocat mai mulți bani pentru experiențe în familie și cu prietenii, pentru călătorii, socializare și au fost mai atenți cu achizițiile de alimente, produse de larg consum, articole vestimentare.

Creșterea mobilității internaționale, proximitatea dintre sărbătorile pascale catolice și cele ortodoxe, dar și perioada de vacanță preuniversitară și universitară au favorizat reluarea călătoriilor în străinătate, arată analiza Revolut. De altfel, acest trend confirmă tendința observată și în primul trimestru al anului 2022. În primele trei luni ale anului, numărul utilizatorilor români care au făcut cheltuieli de călătorie s-a dublat, iar volumul total al tranzacțiilor realizate în timpul deplasărilor în străinătate s-a triplat.

În vacanța de Paște, unul din trei utilizatori Revolut din România a călătorit în străinătate, iar față de aceeași perioadă a anului 2021, numărul tranzacțiilor și volumul total al plăților s-au dublat, în perioada menționată. Suma medie cheltuită în străinătate de un client Revolut a fost de 650 RON. Clienții români au cheltuit cele mai importante sume în această mini-vacanță în Marea Britanie, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite, Franța.

Segmentul de vârstă 35-44 de ani a realizat cele mai multe plăți cu Revolut, în timpul sărbătorilor de Paște, în străinătate, un utilizator din această categorie efectuând plăți cu cardul a căror valoare totală a fost de aproximativ 875 RON (în medie/ utilizator).

Turiștii români au folosit Revolut mai ales pentru a plăti cumpărăturile realizate în supermarket-uri și magazine alimentare și în benzinării, dar și în baruri și restaurante. De asemenea, aplicația a mai fost utilizată pentru achitarea cazării în străinătate, a serviciilor de rent-a-car sau a serviciilor agențiilor de turism și tour-operatorilor, precum și pentru divertisment (vizite la parcuri tematice și muzee, achiziții de cadouri și suveniruri).

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.