Asociația Pro Infrastructură a cerut public Primăriei Cluj-Napoca să arate mai mult profesionalism în gestionarea marilor proiecte de infrastructură extrem de necesare în regiunea nord-vest. În acest sens a arătat că proiectul metroului pornit de instituție este în prezent blocat în incompetență și birocrație, existând riscul de a rata finanțarea europeană prin Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Aceasta deoarece, susține Asociația, municipalitatea a solicitat autorizații de construire, avize și numeroase formulare inutile pentru realizarea forajelor geotehnice deși legea prevede derogări pentru proiectele mari de infrstructură. Postarea a strânit numeroase reacții și comentarii. Punctul de vedere a strârnit numeroase reacții în online. Cei care au comentat pe Facebook au semnalat inclusiv faptul că proiectul are mai mult valențe de PR și că, de fapt, autoritățile nu iau în calcul să facă cu adevărat metrou în oraș. Alții l-au lăudat pe primarul Emil Boc că fiind preocupat de Cluj. Unii au făcut miștouri legate de acțiunile promovate de primarul Emil Boc pe Facebook, cum ar fi vopsitul străzilor din centrul Clujului în roșu, alb și verde, culorile stegului Ungariei.
Liderii Primăriei din Cluj-Napoca au început să posteze luna aceasta pe Facebook o serie de fotografii și mesaje prin care au arătat că a început proiectul metroului din Cluj-Napoca, cu o etapă de foraje geotehnice.
Asociația Pro Infrastructură susține însă că primăria Cluj-Napoca abordează relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă. Deși legea prevede derogări speciale pentru proiectele de interes național finanțate din fonduri europene, primăria a solicitat autorizații de construire, avize și numeroase formulare inutile pentru realizarea forajelor geotehnice, mai semnalează organizația non guvernamentală, arătând că Primăria pare că se sabotează singură, în loc să urgenteze acest proiect.
„Deși este prezentat ca un viitor proiect de succes în Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), metroul din Cluj-Napoca evaluat la un miliard de euro este în prezent blocat în incompetență și birocrație, existând riscul de a rata acest tren al finanțării europene.
Includerea proiectelor în acest PNRR presupune finalizarea studiilor și contractarea lucrărilor până cel târziu în anul 2022. În aceste condiții, proiectul metroului din Cluj-Napoca aflat în etapa studiului de fezabilitate este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea acestui studiu, iar apoi lansarea și finalizarea licitației pentru lucrări până în 2022.
Ei bine, primăria Cluj-Napoca pare că nu înțelege importanța acestui proiect, abordând relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă. Astfel, deși legea prevede derogări speciale pentru proiectele de interes național finanțate din fonduri europene, primăria a solicitat autorizații de construire, avize și numeroase formulare inutile pentru realizarea forajelor geotehnice. Până la soluționarea acestei situații, proiectul este blocat.
O întârziere de până la 6 luni în pornirea studiilor geotehnice ar putea anula șansele contractării lucrărilor în 2022 și, astfel, ar însemna ratarea finanțării europene din PNRR.
Solicităm Primăriei Cluj-Napoca să arate mai mult profesionalism în gestionarea marilor proiecte de infrastructură extrem de necesare în regiunea nord-vest. Doar cu o abordare pro-activă vor fi transformate în realitate aceste investiții de miliarde într-un orizont de timp rezonabil”, a arătat Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.
Cei care au comentat pe Facebook au semnalat inclusiv faptul că proiectul are mai mult valențe de PR și că, de fapt, autoritățile nu iau în calcul să facă cu adevărat metrou în oraș. Alții l-au lăudat pe primarul Emil Boc că fiind preocupat de Cluj. Unii au făcut miștouri legate de acțiunile promovate de primarul Emil Boc pe Facebook, cum ar fi vopsitul străzilor din centrul Clujului în roșu, alb și verde, culorile stegului Ungariei.
sursa foto: Asociatia Pro Infrastructură Facebook
Nici un comentariu
Scrie un comentariu