Închide

Nodul Ciurila, propus pe Autostrada Transilvania, hulit de localnici, în continuare pe lista proiectelor Ministerului Transporturilor

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - feb. 25, 2024 0 6707

Un număr de 36 de noduri rutere vor fi construite pe rețeaua de autostrăzi din România, noduri  vor contribui la creșterea capacității de trafic și îmbunătățirea conectivității la nivel de rețea de infrastructură rutieră națională, arată un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Pe lista acestora este și nodul rutier de la Ciurile, la Autostrada 3, nod rutier pe care localnicii din comuna l-au criticat și au cerut primarului să îl scoată din noul PUG al comunei.
Potrivit informațiilor prezentare public de secretatul de stat din MT, Irinel Ionel Scrioșteanu, nodul Ciurila (km 33+000) – secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău se află în etapa I de proiectare și de obținere avize.  „Ca urmare a petiției colective, semnată de locuitori ai comunei Ciurila, înregistrată cu 92/74692/02.08.2023 la CNAIR prin care vă solicităm renunțarea la orice demersuri de realizare
a unui nod rutier A3 pe teritoriul comunei Ciurila (https://forms.gle/p5NRXxvAXAfk9aRW9),
ca urmare a opțiunilor clar exprimate de către comunitatea Ciurila în dezbateri publice și a
problemelor majore de mediu și de impact negativ asupra calității vieții și locuirii în comună,
precum și ca urmare a consultării studiului de prefezabilitate, si de fezabilitate realizate din bani publici,
vă solicităm să renunțați la planurile de amenajare a nodului Ciurila km 33 pe teritoriul comunei Ciurila.
Acest nod rutier va afecta în mod negativ, iremediabil și inutil viața locuitorilor a 4 localități prin care va fi descărcat traficul intens de pe autostrada A3: Ciurila, Sălicea, Pruniș și Săliște. Acest nod rutier va afecta în mod negativ, iremediabil și inutil aria protejată Făgetul Clujului întrucât tot traficul va debușa, după trecerea prin localități, în aria protejată. Acest nod rutier Ciurila (A3 km 33) va afecta în mod negativ, iremediabil și inutil un peisaj natural și o biodiversitate unice în regiunea Clujului, fără să fie necesar, ba dimpotrivă fiind redundant în contextul implementării DX Tureni și nodului rutier Tureni (A3 km 22) la doar 11 km distanță. Există alternativa construirii nodului de la Vălișoara (A3 km 38), a completării lui, mai degrabă, pentru că e 50 % gata. După ecologizarea bazei Bechtel de acolo, lăsată în paragină să polueze mediul. 40 de ha. Acela a fost în planurile initiale ale autostrăzii, nu cel de la Ciurila. Împreună cu construirea unui drum nou de ocolire a localităților, înaintea de darea în folosință a nodului. Și cu consultarea și acordul comunităților care sunt afectate de orice proiect de infrastructură mare”, se arată într-o petiție a locuitorilor din Ciurila. Aceștia mai arată că „Drumul pe care se va descărca acest nod, DJ 107 R, trece printre casele noastre, NU ARE trotuare, șanțuri de apă și nici un element de siguranță (parapeți), are doar 5-6 metri printre case locuite, și nu poate fi lărgit fără exproprierea unor sate întregi. Acest nod va aduce accidente grave și moarte în comunitățile noastre.
Acest nod va ucide liniștea Făgetului, plămânul verde al întregii metropole clujene.
Dezvoltarea invocată nu poate veni cu prețul vieții oamenilor și a naturii.”
vezi și:
https://actualdecluj.ro/consiliul-judetean-cluj-cauta-bani-sa-faca-un-nou-drum-intre-cartierul-manastur-si-autostrada-transilvania/
A fost publicată în SEAP documentația de atribuire pentru realizarea a încă 3 noi noduri rutiere pe trei autostrăzi diferite, după cum urmează: Nod rutier Clinceni, localizat în zona localității Clinceni (Ilfov), Lotul 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului (A0), Nod rutier Borcea (km 131+500), localizat pe Autostrada Soarelui (A2), tronson Drajna – Fetești și Nod rutier Cochirleanca (km 15+500), localizat pe Autostrada Moldovei (A7), tronson Buzău – FocșaniTermenul de depunere a ofertelor este 18 martie”, a arătat într-o postare pe Facebook, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
Potrivit acestuia, pentru alte două noduri rutierea a fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea documentației tehnice. Este vorba despre cele două noduri rutiere de descărcare a Drumului Expres Craiova-Pitești, într-o perioada de 8 luni de la data semnării contractului și cu o valoare de 1,25 milioane lei, fără TVA – Nod rutier la Colonești (județul Olt) descărcare în DN65, respectiv Nod rutier la Sușeni (județul Argeș) descărcare în DJ659. „Întrucât construcția Drumului Expres Craiova-Pitești a încurajat dezvoltarea economică a zonelor traversate, a fost generat valori de trafic suplimentare, motiv pentru care, la solicitarea și în colaborarea cu autoritățile publice locale din Sușeni și Colonești, dezvoltăm aceste două noduri rutiere, crescând astfel eficiența Drumului Expres”, a mai arătat oficialul.
Potrivit datelor prezentate,  pe lângă cele cinci noduri rutiere menționate, pe rețeaua de autostrăzi a României vor fi construite încă 𝟮𝟮 𝗻𝗼𝗶 𝗻𝗼𝗱𝘂𝗿𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲, aflate în diferite stadii:
Autostrada Bucureștiului (A0)
Pantelimon DN3 (km 48) – sectorul A0 Nord – stadiu: în curs de finalizare studiu de fezabilitate
Ștefăneștii de Jos/Dascălu – localizat la intersecția DJ200 cu A0 – stadiu: în procedura de licitație (evaluare ofertanți)
Autostrada A1
– Ungureni (km 53) – sectorul București-Pitești – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier (AMC)
– Ioneşti (km 73+100) – Intersecția A1 cu DJ702F – stadiu: în licitație pentru execuție lucrări
– Cruceni (km 528+509) – intersecție cu DJ682G – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
– Bethausen (km 450) – Intersecția A1 cu DJ609, la limita comunelor Bethausen și Traian Vuia – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
– Recaș (km 485+030) – Intersecția cu DJ609E – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
– Cugir (km 326+155) – Intersecția cu DJ704 – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
– Santuhalm (km 362+813) – Intersecția cu DJ129 – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
Autostrada Soarelui (A2)
– Ovidiu (km 146) – sectorul Fetești – Cernavodă – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier (AMC)
– Dunărea (km 157) – sectorul Fetești – Cernavodă – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier (AMC)
– Peștera (km 181) – sectorul Cernavodă – Constanța – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare (SF)
– Dragoș Vodă (km 90+100) – Intersecția DN3A cu A2 – stadiu: în licitație pentru execuție lucrări
Autostrada Transilvania (A3)
– Gruiu (km 36+700) – Intersecția A3 cu DJ101C Gruiu/Nuci – stadiu: în licitație pentru execuție lucrări
– Ciurila (km 33+000) – secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău – stadiu: se află în etapa I de proiectare și de obținere avize
– Românași (km 26) – sectorul Poarta Sălajului – Nusfălau – stadiu: în pregătire documentație de atribuire
– Ludus (km 18+000) – secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
– Săndulești (km 17+000) – secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilau – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
– Craşna (km 52+000) – secțiunea 3B Mihăilesti – Suplacu de Barcău – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
– Spinuş (km 39+940) – intersecție cu DN1P – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)
Autostrada Moldovei (A7)
– Dumbrava – Nod de descărcare în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzii A7 cu A3 – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier
– Adjud – se află în etapa de proiectare (SF) și de depunere documentație pentru obținere Certificat Urbanism
Alte 7 noduri rutiere care vor asigura conectivitatea noilor drumuri radiale cu Autostrada Bucureștiului (A0) şi cu infrastructura locală din proximitate:
– Nod rutier nou între localitățile Domnești și Ciorogârla (Drumul Radial 1) – stadiu: în proiectare
– Nod rutier nou în zona localității Dragomirești-Vale și orașului Chitila (Drumul Radial 3) – stadiu: în evaluare ofertanți
– Nod rutier nou în zona localităților Mogoșoaia, Corbeanca și Buftea, care va asigura conexiunea și cu Drumul Expres București – Târgoviște (Drumul Radial 4) – stadiu: în proiectare
– Nod rutier nou în zona localităților Tunari și Balotești, care va fi nod comun cu legătura la Terminalul 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă Otopeni (Drumul Radial 5) – stadiu: în pregătire documentație de atribuire
– Nod rutier nou în zona localităților Afumați și Găneasa (Drumul Radial 6-7) – stadiu: în pregătire documentație de atribuire
– Nod rutier nou în zona localităților Berceni și Vidra (Drumul Radial 9) – stadiu: în proiectare
– Nod rutier nou în zona orașului Măgurele și Dărăşti, care va asigura conexiunea şi dintre Drumul Radial 10, A0 și Autostrada București – Alexandria (Drumul Radial 10) – stadiu: în proiectare
Există și o solicitare, a mai spus secretarul de stat, de la autorităților locale din județul Iași solicitare de realizare noi noduri rutiere pe Autostrada Unirii (A8) care să îi crească conectivitatea și care să țină cont de strategia de dezvoltare locală și regională, lucru care a fost discutat inclusiv cu societatea civilă și Camera de Comerț și Industrie Iași. „Strategia este să vizăm dezvoltarea a cât mai multor comunități și a mediului de afaceri din zonele tranzitate de infrastructura majoră de transport. Sursa de finanțare a obiectivelor de investiții de mai sus este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Realizarea acestor noduri rutiere reprezintă o strategie de conectivitate suplimentară între drumurile de mare viteză (autostrăzi și drumuri expres) și zonele în curs de dezvoltare, atât pentru a crește sustenabilitatea infrastructurii de mare viteză, cât și a consolidării dezvoltării unor zone economice. Această strategie este cuprinsă în Programul Investi’ional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România”, a mai arătat oficialul.
sursă foto: Facebook/Irinel Ionel Scriosteanu

Nici un comentariu

Scrie un comentariu