Închide

„Moşul” de la mall: centrele comerciale raportează creşteri de trafic de peste 30% în perioada sărbătorilor de iarnă

Economie by Actual de Cluj - dec. 19, 2017 0 422

Parcări pline, holuri aglomerate, cozi la cabine de probă şi la case. E decor clasic de Crăciun la mall şi, dacă vă pregătiţi să vă aventuraţi pentru ultimele cumpărături de sezon, iată şi câteva cifre proaspete de la consultanţii CBRE: peste 70% dintre vizitatorii unui mall intră într-un centru comercial de cel puţin trei ori pe lună, iar în perioada sărbătorilor de iarnă creşterea de trafic estimată este de cel puţin 30%.

Datele reprezintă o medie naţională şi sunt centralizate de CBRE, companie care administrează în România 320.000 mp de spaţii comerciale, în nouă centre din opt oraşe, precum şi 90.000 de mp de spaţii de birouri.

Potrivit datelor companiei, frecvenţa vizitelor în această lună va înregistra de asemenea o creştere prognozată de 45% faţă de perioadele obişnuite din an. Statisticile CBRE mai indică faptul că vârsta medie a celor care merg la mall cel puţin o dată pe lună este de aproximativ 33 de ani, peste 40% dintre acestia au studii superioare, iar proporţia între femei şi bărbaţi este de 55%-45%. De asemenea, majoritatea covârşitoare a vizitatorilor unui centru comercial au cont pe facebook (peste 90%) şi deţin un smartphone (peste 85%). “Cele mai aglomerate intervale orare în mall-uri în perioada sărbătorilor de iarnă sunt între orele 12-20.00 în weekend-uri şi între orele 16.00-20.00 în timpul săptămânii, iar în topul celor mai căutate produse sunt cele de îmbrăcăminte, jucării pentru copii, încălţăminte, electronice &IT şi produse de cosmetică şi accesorii”, spune Valeriu Toma, Deputy Head of Asset Services, CBRE.

Cifrele CBRE mai arată că vizitatorii centrelor comerciale apreciază cel mai mult varietatea activităţilor de shopping, promoţiile şi ofertele speciale, dar şi participarea la evenimente în mall-uri. De asemenea, peste 55% din vizitatori apreciază şi diversitatea brandurilor pe care le găsesc în mall-uri.

În acest an au apărut în peisajul local tot mai multe târguri de Crăciun, cu produse handmade şi obiecte ale designerilor locali ori târguri caritabile, unde cadourile de sărbători contribuie la diverse cauze sociale. Cele două mari centre comerciale, Iulius Mall şi VIVO (Polus Center), rămân însă destinaţii favorite de cumpărături, dacă e să ne luăm după aglomeraţia din această perioadă. Ambele centre au programe speciale de sezon.

Clienții Iulius Mall Cluj găsesc deschis centrul comercial din Gheorgheni chiar şi în Ajunul Crăciunului, până la ora 18.00. Pe 25 decembrie mall-ul va fi închis, dar pe 26 decembrie se redeschide începând cu ora 12.00, până la ora 22.00. În ultima zi a anului, Iulius Mall e deschis în intervalul orar 10.00 –  18.00. Toate magazinele din Iulius Mall sunt închise în prima zi a noului an, iar pe 2 ianuarie 2018, sesiunile de shopping sau pauzele de cafea pot începe de la ora 12.00, până la ora 22.00. În perioada 6-22 decembrie, de luni până vineri, între orele 18.00-20.00, la VIVO Cluj sunt programate activităţi pentru copii, în „atelierele Moşului”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare