Închide

Mircea Miclea critică dur intrarea în online a școlilor cu sub 60% angajați vaccinați: Măsură greșită care penalizează elevul pentru o problemă a profesorului și stimulează practica de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării

Educaţie by Actual de Cluj - ian. 11, 2022 0 122

Mircea Miclea critică dur decizia miniștrilor Educației și Sănătății de a închide din nou școlile și grădinițele cu sub 60% dintre angajați vaccinați, în localitățile unde rata de infectare cu noul coronavirus este peste 3 la mie. Contactat de Edupedu.ro, profesorul Mircea Miclea a declarat că “măsura de a reveni la școala online este o penalizare mai degrabă pentru elevi, care sunt deprivați de o învățare mai serioasă, și nu cred că e binevenită. Din cauză că nu sunt vaccinați profesorii sunt penalizați elevii. Mi se pare o decizie greșită. Știu că aparține nu numai ministrului Educației, ci și ministrului Sănătății, dar este greșită”.

Închiderea școlilor și în al treilea an pandemic, acolo unde personalul nu este vaccinat, “nu cred că va avea ca efect o creștere a ratei de vaccinare a profesorilor. Ce știm sigur este doar cine pierde: elevul, adică exact cine nu ar trebui să piardă. Cred că măsura este, așadar, incorectă, penalizează elevul pentru o problemă care este a profesorului și stimulează perpetuarea practicii menționate anterior: aceea de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării”, a explicat pentru Edupedu.ro Mircea Miclea, profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și fost ministru al Educației.

Rep: Ministrul Educației tocmai a anunțat că luni intră în online școlile și grădinițele cu sub 60% din angajați vaccinați, din localitățile cu incidență peste 3 la mie. Vedem cum cifrele de infectare se duc în sus, dar avem și declarații care ne arată o realitate gravă a evaluării și notării copiilor, venite tot de la ministrul Educației: „53 la sută dintre elevii României au luat într-un an atipic, cu un sistem de evaluare irelevant, note peste 8.50”. Un sistem irelevant care de luni va reveni în parte dintre școli. Care este problema de fond, de fapt?

Mircea Miclea: Problema de fond cred că este faptul că multe dintre cadrele didactice au încercat să ascundă o prestație didactică slabă cu metodele online prin acordarea de note foarte mari elevilor. Efectul a fost o inflație de note mari.

Din păcate, cred că măsura de a reveni la școala online este o penalizare mai degrabă pentru elevi, care sunt deprivați de o învățare mai serioasă, și nu cred că e binevenită. Din cauză că nu sunt vaccinați profesorii sunt penalizați elevii. Mi se pare o decizie greșită. Știu că aparține nu numai ministrului Educației, ci și ministrului Sănătății, dar este greșită.

Nu cred că va avea ca efect o creștere a ratei de vaccinare a profesorilor. Ce știm sigur este doar cine pierde: elevul, adică exact cine nu ar trebui să piardă. Cred că măsura este, așadar, incorectă, penalizează elevul pentru o problemă care este a profesorului și stimulează perpetuarea practicii menționate anterior: aceea de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării.

Ce trebuie făcut este ceea ce ar fi trebuit făcut de 10 ani: anume accesul tuturor elevilor online la lecțiile celor mai buni profesori, adică constituirea acelei platforme naționale de învățare și a bibliotecii școlare virtuale. Asta trebuia făcut. Dacă nu se face lucrul acesta, o să fie extrem de dezavantajați elevii care au abilități pedagogice scăzute.

Citește interviul pe edupedu.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare